EPN-V2

MAPSY4070 Research Design and Project Description Course description

Course name in Norwegian
Forskningsdesign og prosjektbeskrivelse
Study programme
Master’s Programme in Health Sciences – Interdisciplinary Specialisation in Mental Health and Addiction, part-time
Master’s Programme in Health Sciences – Interdisciplinary Specialisation in Mental Health and Addiction, full time
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Prosjekter presenteres for studentene i studiets første semester. Egne prosjekter må godkjennes av studieledelsen på samme tidspunkt.

Veileder oppnevnes i forbindelse med fordeling av oppgavene. Veiledningen skal sikre en tilfredsstillende progresjon og kvalitet i arbeidet. Student og veileder inngår en skriftlig avtale som regulerer ansvars- og rettighetsforhold, tidsrammer og tilgjengelighet.

Studentene samles til seminarer i løpet av masteroppgaveperioden. I begynnelsen av andre studieår samles studenter og veiledere til oppstartseminar. Noen uker senere arrangeres nytt seminar for å presentere og diskutere de individuelle prosjektplanene. I løpet av året arrangeres flere samlinger som tar opp aktuelle temaer. Avslutningsvis samles studentene til et seminar for presentasjon av resultatene.

Detaljerte retningslinjer for masteroppgaven blir publisert i Canvas.

Recommended preliminary courses

MAVIT4050 Theory of Science and Research Methods, 10 ECTS credits or equivalent. MAVIT4060 Qualitative and Quantitative Research Methodology, 10 ECTS credits.

Required preliminary courses

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Minimum 80 prosent tilstedeværelse på seminarer.

Learning outcomes

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Individuell oppgave, inntil 100 sider, og individuell muntlig eksamen inkludert presentasjon av oppgaven, inntil 1,5 time.

For å kunne framstille seg til muntlig eksamen må den skriftlige oppgaven være vurdert til A-E (foreløpig karakter). Endelig karakter fastsettes etter muntlig eksamen. Ved fastsetting av endelig karakter kan hele karakterskalaen benyttes.

Oppgaven skrives på norsk eller engelsk. Muntlig eksamen kan avlegges på norsk eller engelsk, uavhengig av hvilket språk oppgaven er skrevet på.

Sensur på den skriftlige delen av eksamen kan påklages i samsvar med universitets- og høyskoleloven § 5-3.

Teaching and learning methods

Gradert skala A-F, der A-E er bestått og F ikke-bestått.

Course requirements

Ekstern og intern sensor vurderer alle besvarelsene.

Assessment

A project examination in the form of a project description for the student's master’s thesis, individual or in groups, depending on whether the thesis will be written individually or in a group. Scope: 3,000 words (+/- 20%). For group assignments, one overall grade is awarded for the whole group.

Resit examination: If the student fails the assignment, he/she will be given opportunity to submit a reworked version.

If the course is taught in English, students can also choose to write/conduct the examination in a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Pass/fail.

Examiners

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Overlapping courses

-