Programplaner og emneplaner - Student
MAPSD5900 Master's Thesis in Mental Health Care Course description
Introduction
I emner med tekniske/praktiske ferdighetskrav er det obligatorisk oppmøte på all undervisning eller på tekniske kurs.
Fravær utover den aktuelle grensen på undervisning, se den enkelte emneplan, medfører at studenten ikke kan fremstille seg til eksamen. Studenten vil miste ett eksamensforsøk. Ved dokumentert sykdom eller andre vektige grunner, kan det gis skriftlige eller muntlige oppgaver for å dokumentere at studenten oppfyller ferdighetskravene i emnet. Slike oppgaver kompenserer fravær og regnes som ekstra arbeidskrav (se regler for arbeidskrav under Vurdering i den enkelte emneplan).
Fravær fra obligatorisk deltagelse på tekniske kurs vil ikke kunne erstattes på denne måten. Studenter som mangler tekniske kurs må fullføre disse neste gang emnet tilbys og deretter fremstille seg for eksamen.
Obligatoriske innleveringsoppgaver, kurs og faglige studentfremlegg (arbeidskrav) er integrert i studieforløpet. Det vil framgå av undervisningsplanen, som legges ut i Canvas ved semesterstart, hvilke oppgaver som skal innleveres til hvilken frist. Studentene er selv ansvarlige for å holde seg orientert om de ulike tidsfristene. Arbeidskravene innleveres individuelt eller i samarbeid med andre studenter.
Arbeidskrav vurderes som godkjent/ ikke godkjent. Dersom et arbeidskrav blir vurdert til "ikke godkjent", må det leveres et nytt produkt innen den frist som blir satt. Dersom et arbeidskrav ikke leveres innen angitt frist, må grunnen til dette dokumenteres, og det avtales en utsatt frist med faglærer. Arbeidskrav kan normalt leveres inntil tre ganger. Med mindre det er gjort endringer i emneplanen er arbeidskrav gyldige som grunnlag for eksamensrett i de to påfølgende studieårene.
Alle arbeidskrav i et emne må være godkjent for å kunne gå opp til avsluttende vurdering.
Hvor mange arbeidskrav som knytter seg til de enkelte emner, fremgår under beskrivelsen av hvert emne.
Required preliminary courses
Det er avsluttende vurdering av hvert emne.
Vurderingsformer som benyttes i studiet, inkluderer teoretiske og/eller praktiske semesteroppgaver, skoleeksamen, mappevurdering, hjemmeeksamen, muntlig høring og rapport. Det vil i de fleste emner kreves deltagelse i den organiserte undervisningen for at studenten skal kunne besvare oppgaver ved avsluttende vurdering på en tilfredsstillende måte. Med mindre annet er oppgitt under overskriften Vurdering i emneplanene, kan eksamensbesvarelser leveres på norsk, dansk, svensk eller engelsk.
Alle skriftlige besvarelser skal følge retningslinjer gitt i fagtekstmal ved Institutt for journalistikk og mediefag.
Ved avsluttende vurdering av hvert emne benyttes vurderingsuttrykk bestått/ikke bestått eller en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. Hvilken vurderingsform og hvilket vurderingsuttrykk som benyttes, framgår av beskrivelsen av hvert emne.
I emner hvor den avsluttende vurderingen består av to deler, danner del 1 grunnlag for karakteren, mens karakteren kan justeres ett trinn opp eller ned i en muntlig høring i del 2.
Når en praktisk produksjon og/eller en oppgave gitt som arbeidskrav i et emne er tilknyttet en avsluttende vurdering, skal studenten som regel utarbeide et refleksjonsnotat. Et refleksjonsnotat er en metoderapport med drøfting i lys av pensum, der studentene skal beskrive og vurdere det de har jobbet med.
I tilfeller hvor det i den avsluttende vurderingen inngår en oppgave opprinnelig gitt som arbeidskrav, er arbeidskravet å anse som et forarbeide til mappevurdering. Studenten kan gjøre endringer i teksten før innlevering.
Ny/utsatt eksamen
Dersom ikke annet fremkommer av emneplanen, må både vurderingsdel 1 og 2 tas på nytt ved ny/utsatt eksamen.
Sensorordninger
Vurdering og sensur skal foregå i samsvar med bestemmelsene om vurdering i lov av 1. april 2005 nr. 15 om universiteter og høyskoler og forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student has
- advanced knowledge of mental health, mental disorders and mental health care
- in-depth knowledge about theories of science and research methods of relevance to the completion of the master's thesis
Skills
The student is capable of
- carrying out a limited research or development project under supervision in accordance with applicable research ethics standards
- using relevant methods in research and development work
Competence
The student
- has competence in research and development work and can assess the methods used and results from scientific investigations and evaluations
- is capable of taking an analytical and critical approach to the research process and knowledge development
- is capable of reflecting on the ethical aspects of the research process and knowledge development
Teaching and learning methods
Seminars will be held where the students submit drafts of the master's thesis text, which will be reviewed and discussed at the seminar.
Ten hours of individual supervision is available for the master's thesis.
The master's thesis shall be submitted as a monograph or as an article script. Up to two students can co-write a joint master's thesis. A note must accompany the submission of the thesis, stating the parts of the thesis that each student has had main responsibility for.
Individual assignments in monograph form are expected to have a scope of 50 pages (+/- 20%). Monograph theses written by two students are expected to have a scope of around 70 pages.
Individual theses in article form shall comprise one scientific article. The student(s) must also write an explanatory text, in which they shall present and discuss thematic and methodological aspects of the master's thesis that are not adequately covered in the articles. Theses in article form written by two students shall consist of two scientific articles that are thematically linked, and an explanatory text. In the explanatory text, the student(s) shall present and discuss thematic and methodological aspects of the master's thesis that are not adequately covered in the articles. The article and the explanatory text shall together constitute a maximum of 50 pages for individual theses and a maximum of 70 pages when two students write articles together.
Course requirements
The following must have been completed and approved in order for a student to be permitted to submit the master's thesis:
Supervision
- Five hours of supervision, three of which must be given by the main supervisor
- The supervisor's overview of the supervision the student has received in connection with his/her work on the master's thesis serves as documentation of completed supervision.
Assessment
Written master's thesis with adjusting oral exam
- individual or in groups of two students, and an individual oral exam based on the master’s thesis (approx. one hour)
- only students who have passed the written master's thesis are permitted to take the oral exam
- the thesis must be written in accordance with the applicable guidelines for the master’s thesis in Mental Health Care
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
The master's thesis is given a preliminary letter grades from A to F. Both students will be awarded the same grade for a group assignment.
The grade for the written thesis is announced at least 48 hours before the oral exam is held. A preliminary grade can be adjusted up or down by up to two grades when the final grade is set, on the basis of the examiners' evaluation of the student's performance at the oral exam.
The grade for the written thesis can be appealed. There is an individual right to appeal a grade, i.e. an appeal concerning a grade only has consequences for the candidate who submits the appeal. If the grade changes as a result of a new assessment, the student must also take another oral exam. The grade after the oral exam cannot be appealed. Students who are given the grade F after the oral exam can submit a new or reworked version of the master's thesis for new assessment once.
Examiners
The master's thesis is assessed by a commission consisting of one internal examiner and at least one external examiner. The supervisor cannot be an internal examiner.