Programplaner og emneplaner - Student
MAPHN4200 Public Health Nutrition Policies and Interventions Course description
- Course name in Norwegian
- Ernæringspolitikk og tiltak
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health Nutrition
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
I dette emnet blir studentene introdusert til den generiske kompetansen man må ha som forsker, herunder hvordan gjøre forskerkarriere. Studenten arbeider med tema som forskningsformidling, kritisk tenking, forskningsetikk, akademisk skriving og utvikling av CV, samt hvordan skrive ph.d.-søknad og søke forskningsmidler. Studentene følger ulike masterprogram ved fakultetet, men samles jevnlig til obligatoriske forskerlinjeseminar i dette emnet. For at studentene skal komme tidlig i gang, blir de delt i skrivegrupper og får oppgaver mellom hvert seminar som de skal løse.
Recommended preliminary courses
MAPHN4100 - National and Global Nutrition Challenges.
Required preliminary courses
Opptak til studiet.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can identify the roles of various institutions (government and non-government) in shaping public health nutrition policies, nationally and globally
- can discuss the political and cultural context shaping the development of health promotion, nationally and globally
- can critically assess different strategies for improving diet and nutrition in populations based on criteria such as efficiency, safeguarding of cultural, social, ethical and sustainability considerations and users' involvement
- can give account for relevant regulations concerning food and health information and claims
Skills
The student
- can apply recognized theories, models and methods to develop, implement and evaluate nutrition interventions adapted to different population groups
General competence
The student
- can assess whether cultural, social and sustainability considerations are addressed in food and nutrition policies and interventions
Teaching and learning methods
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for vesentlige faktorer som inngår i et karriereløp for forskning, herunder ph.d.-utdanning, nettverksbygging og søknader om forskningsmidler
- kan gjøre rede for prinsippene som ligger til grunn for kritisk vurdering av forskning
- kan kritisk vurdere hvordan forskning kan formidles til forskjellige målgrupper
Ferdigheter
Studenten
- kan utarbeide en plan for en forskerkarriere
- kan utforme en forskningssøknad i tråd med gitte kriterier
- kan utarbeide en vitenskapelig CV
- kan selvstendig benytte prinsippene for akademisk skriving
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere over komplekse spørsmål og problemstillinger innen forskning
- har en utviklet evne til kritisk tenkning, inkludert å kunne kritisk vurdere forskning
- kan diskutere relevante etiske problemstillinger i forskning
Course requirements
Arbeids- og undervisningsformer er 6 seminar med tilhørende presentasjoner, deltakelse i skrivegrupper, veiledning og selvstudier. I tillegg forventes det at studenten deltar på minst en konferanse, fortrinnsvis den nasjonale forskerlinjekonferansen «Frampeik».
Assessment
Individual home-examination over 48 hours .
The course is taught in English. Students may also choose to write/conduct the examination in a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Overlapping courses
-