EPN-V2

MAPHN4200 Public Health Nutrition Policies and Interventions Course description

Course name in Norwegian
Ernæringspolitikk og tiltak
Study programme
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health Nutrition
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Language of instruction: English

This course builds on MAPHN4100 - National and Global Nutrition Challenges, where the student learned to analyse current food and nutrition challenges. The course will enable the students to plan, develop, implement and evaluate policy and programmes aimed at improving the diet and nutrition situation among different population groups. It provides a broad basis for being able to apply important theories, models and strategies in in nutrition-related health promotion. The course gives the students an insight into how food and nutrition policies and interventions are developed and which actors are relevant at the local, national and global level.

Recommended preliminary courses

MAPHN4100 - National and Global Nutrition Challenges.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences - Specialisation in Public Health Nutrition.

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can understand the structure and dynamics of political and administrative systems and identify the roles of various institutions (government and non-government) in shaping public health nutrition policies, nationally and globally
  • can discuss the political and cultural context shaping the development of health promotion, nationally and globally
  • can critically assess different strategies for improving diet and nutrition in populations based on criteria such as efficiency, safeguarding of cultural, social, ethical and sustainability considerations and users' involvement
  • can give account for relevant regulations concerning food and health information and claims

Skills

The student

  • can apply recognized theories, models and methods to develop, implement and evaluate nutrition interventions adapted to different population groups

General competence

The student

  • can assess whether cultural, social and sustainability considerations are addressed in food and nutrition policies and interventions

Teaching and learning methods

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har forskningsbasert kunnskap om læring og estetiske og kreative læringsprosesser knyttet til begynneropplæring i musikk
  • har kunnskap om analoge og digitale læringsressurser og læringsmateriell for musikkfaget og kan vurdere disse kritisk
  • har grunnleggende kunnskap om et bredt utvalg musikk fra¿ ulike kulturer, sjangre og historiske epoker, og om hvordan musikk blir brukt og integrert i ulike samfunnskontekster og medier
  • har kunnskap om ulike begreper og ulik fagterminologi som bidrar til a forsta, analysere og notere musikk

Ferdigheter

Studenten

  • kan synge og bruke stemmen pa¿ varierte ma¿ter, kan akkompagnere, og kan uttrykke seg musikalsk pa¿ ulike instrumenter
  • kan leke til og med musikk og mestrer et variert repertoar av sanger, rim, regler, sangleker og danser til bruk i musikkundervisning
  • kan lytte aktivt til et bredt utvalg av musikk fra ulike sjangre, historiske perioder og ulike kulturer og vise kunnskap om denne musikken gjennom muntlige, skriftlige og andre uttrykksformer
  • kan improvisere og komponere musikk med stemme, musikkinstrumenter og digitale verktøy
  • mestrer ulike innfallsvinkler til begynneropplæring og progresjon i musikkfaget og er fortrolig med grunnleggende ferdigheter og kompetanser i skolefaget musikk
  • kan planlegge, bruke og vurdere varierte arbeidsformer, metoder og vurderingsformer som bidrar til tilpasset musikkopplæring

Generell kompetanse

Studenten

  • kan initiere faglig samarbeid og legge til rette for musikkfaglig læring i flerfaglige tema- og prosjektarbeider
  • kan stimulere elevenes evne og vilje til å utforske, skape, oppleve, uttrykke og reflektere

Course requirements

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Nærmere informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse er beskrevet i den innledende delen av fagplanen. Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen i emne 1 kan avlegges:

  • Individuell skriftlig prøve i grunnleggende musikkteori. Varighet: 2 timer. Arbeidskravet skal sikre at studentene har grunnleggende musikkteoretiske ferdigheter, noe de vil trenge både som basis for andre fag senere i studiet og i sin framtidige yrkesutøvelse.
  • Gjennomføre konsert i gruppe på ca. 20 minutter der vokale og instrumentale ferdigheter på ulike klasseroms- og bandinstrumenter vurderes.
  • Det er i tillegg krav om at studenten må gjennomføre flerfaglige arbeidskrav for å få avlegge eksamen i emnet. Se programplanen for nærmere informasjon om arbeidskravene.

Assessment

Individuell mappeeksamen i musikkorientering 1 der to arbeider inngår:

  1. Skriftlig oppgave på 1500 ord +/- 10 %
  2. Et praktisk/didaktisk produkt. Omfang tilsvarende ca. 1500 ord.

Det praktisk/didaktiske produktet kan lages i grupper på inntil tre. Kravet til omfang dobles eller tredobles etter gruppestørrelse.

De innleverte arbeidene skal inkludere både populærmusikk og vestlig kunstmusikk.

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

All examinations are assessed by an internal and an external examiner.

Overlapping courses

-