Programplaner og emneplaner - Student
MAPHN4200 Public Health Nutrition Policies and Interventions Course description
- Course name in Norwegian
- Ernæringspolitikk og tiltak
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health Nutrition
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: English
This course builds on MAPHN4100 - National and Global Nutrition Challenges, where the student learned to analyse current food and nutrition challenges. The course will enable the students to plan, develop, implement and evaluate policy and programmes aimed at improving the diet and nutrition situation among different population groups. It provides a broad basis for being able to apply important theories, models and strategies in in nutrition-related health promotion. The course gives the students an insight into how food and nutrition policies and interventions are developed and which actors are relevant at the local, national and global level.
Recommended preliminary courses
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Required preliminary courses
Emnet kombinerer teori og praksis for å bygge opp en forståelse av digital arkivbevaring, der overgangen fra danning til bevaring prioriteres. Det legges vekt på migrasjon som bevaringsstrategi og hvordan XML brukes her.
Undervisningsspråk er norsk.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can understand the structure and dynamics of political and administrative systems and identify the roles of various institutions (government and non-government) in shaping public health nutrition policies, nationally and globally
- can discuss the political and cultural context shaping the development of health promotion, nationally and globally
- can critically assess different strategies for improving diet and nutrition in populations based on criteria such as efficiency, safeguarding of cultural, social, ethical and sustainability considerations and users' involvement
- can critically discuss relevant regulations concerning food and health information and claims
Skills
The student
- can apply recognized theories, models and methods to develop, implement and evaluate nutrition interventions adapted to different population groups
General competence
The student
- can assess whether cultural, social and sustainability considerations are addressed in food and nutrition policies and interventions
Teaching and learning methods
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har innsikt i relevante nasjonale/internasjonale standarder som er knyttet til håndtering og bevaring av digitale arkiv
- har kjennskap til prosessene og utfordringene ved konvertering og migrasjon av digital informasjon
- har grunnleggende kunnskap om XML/XSD
- har forståelse for metodene og prinsippene som ligger til grunn for generering av uttrekk fra digitale systemer
Ferdigheter
Studenten
- kan utforme strategier for migrering av digital informasjon
- kan analysere og redegjøre for metadata som inngår i et digitalt uttrekk og hvordan metadata kan videreutvikles ved behov
- kan utforme strategier/metoder for generering av uttrekk
Generell kompetanse
Studenten
- kan følge og resonnere om videre faglig utvikling i bevarings- og uttrekkspraksis
- har innsikt i rollen XML-teknologi spiller i uttrekk
Course requirements
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, selvstendig dataarbeid, diskusjoner, selvstudium og gruppearbeid.
Assessment
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten levere to skriftlige arbeidskrav. Formålet med arbeidskravene er å hjelpe studenten å strukturere læringen i løpet av semesteret.
- Arbeidskrav 1 gir innsikt i hvordan database innhold kan lagres som XML
- Arbeidskrav 2 gir innsikt i en XML beskrivelse av et datauttrekk for et angitt scenario
Oppgavene kan skrives individuelt eller i gruppe (maks 4 per gruppe). Hvert arbeidskrav har et omfang som tilsvarer 2-3 sider (4.600 - 6.900 tegn inkludert mellomrom). Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Permitted exam materials and equipment
Eksamen i emnet er en skriftlig individuell mappe der omfang på hele mappen er 10-13 sider (23.000 - 30.000 tegn inkludert mellomrom). Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
Mappen inneholder tre oppgaver:
- En praktisk oppgave tilknyttet migrering av database.
- En praktisk oppgave tilknyttet oppbygging av uttrekk.
- En oppgave på et gitt tema med utgangspunkt i pensum.
Oppgavene i mappen gis ikke karakter hver for seg og vektes ikke, men utgjør et samlet grunnlaget for karakterfastsettelse. En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av mappen til sensur én gang.
Grading scale
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Examiners
Gradert skala A-F.
Overlapping courses
Thomas Sødring