Programplaner og emneplaner - Student
MAPFY4200 Psychomotor Physiotherapy - Individual Approaches Course description
- Course name in Norwegian
- Psykomotorisk fysioterapi - individuelle tilnærminger
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Psychomotor Physiotherapy
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om metoder for studier av mediebruk i dagens hybride medielandskap, med vekt på fragmentering, digitalisering og opplevde fellesskap
- avanserte innsikter i resepsjonsteori og -studier, som publikums mediekritikk, mediemotstand, offentlig tilknytning og deltakelse
- innsikt i ulike teknikker og metoder i medieproduksjoners brukerinvolvering og målgruppeplanlegging, som for eksempel brukermedvirkende metoder med lokal tilpasning, brukermedvirkende metoder med fremtidsperspektiv, scenarieskriving og visualiseringsteknikker for involvering av brukere.
Ferdigheter
Studenten kan
- gjøre grundige og selvstendige analyser av mediebruk og resepsjon hos ulike publikum- og brukergrupper
- gjennomføre en brukerinvolverende prosess og ta valg mellom ulike brukerinvolveringsteknikker og -metoder for best å møte målgruppen, tilrettelegge prosessen og artikulere resultat.
Generell kompetanse
Studenten har
- inngående kjennskap til hvordan forholdet mellom produksjon og bruk av medieinnhold har utviklet seg
- erfaring med brukermedvirkende forskningsmetoder, som gir innsikt i mediebruk
Required preliminary courses
Undervisningen er lagt opp som forelesninger, seminarer, kollokvie- og gruppearbeid og praktisk rettede gruppeoppgaver.
Learning outcomes
Det er knyttet to arbeidskrav til emnet. Hensikten med arbeidskravene er at studenten skal få erfaring med å planlegge en studie av mediebruk basert på teori om bruk av metoder og praktisk gjennomføring in situ. For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente to arbeidskrav:
Arbeidskrav I: Deltakelse på seminarer om brukermedvirkende metode. For at dette arbeidskravet skal godkjennes, aksepteres fravær på kun ett seminar.
Arbeidskrav II: En prosjektskisse til en praktisk studie av mediebruk, inkludert teoretisk refleksjon basert på pensum (6-8 sider). Studentene må bruke en av forskningsmetodene undervist i emnet for å få godkjent prosjektskisse.
Arbeidskravene må godkjennes av faglærer før studenten kan fremstille seg for eksamen. Ved ikke godkjent arbeidskrav, må studenten enten levere ny alternativ oppgave (Arbeidskrav I) eller forbedre utkast (Arbeidskrav II). Ved sykdom eller annen dokumentert tvingende grunn kan det avtales egen frist med faglærer.
Teaching and learning methods
Work and teaching methods vary between lectures, flipped classroom, supervised skills training and student-active learning methods in the form of group work, seminars and presentations. The course is session-based.
The students will perform psychomotor physiotherapy on patients at their own place of work/practical training establishment.
Practical training period 1 starts after the first teaching session in the course MAPFY4100 and is concluded during this course. The students will also have three days of observation training.
Course requirements
The following must have been approved in order for the student to take the examination:
Coursework requirements that must be approved by the practical training supervisor:
- completed a minimum of 20 hours of group supervision
- completed 80 patient treatments
- individual records in accordance with specified criteria
Coursework requirements that must be approved by the lecturer:
- a minimum of 80% attendance in skills training and scheduled seminars and group work, and group supervision
- three days of observation training and an individual reflection note based on experience from practical training of up to 700 words
Assessment
Combined assessment:
Part 1) Assessment of practical training.
Part 2) Individual project examination in the form of a given topic that is developed during the course. Scope: up to 3,000 words.
Part 1 and part 2 are taken independently of each other.
Resit examination: Part 2) If the student is awarded the grade F (fails the written assignment), he/she will be given one (1) opportunity to submit a reworked version.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Part 1) Pass/fail
Part 2) Grade scale A-F
The grade scale will be stated on the diploma on the basis of part 2.
Examiners
Part 1: The midway and final assessments are made by the practical training supervisor. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.
Part 2: All answers are assessed by one examiner. An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Overlapping courses
Gradert skala A-F.