EPN-V2

MAPD5200 Visualizing Complexity Course description

Course name in Norwegian
Visualizing Complexity
Study programme
Master's Degree Programme in Product Design – Design in Complexity
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Required preliminary courses

Admission to the Master's programme.

Learning outcomes

On successful completion of this course students are able to

  • identify and evaluate influencing factors, potential areas of improvement and relationships between product, company, industry sector, society and sustainable development
  • perform mappings and surveys of product concepts within a specific context
  • visualize concepts/mappings and articulate complex ideas in the context of a greater system in order to bring the discussion concerning product and system development to a strategic level
  • develop short and long term strategy for products in light of a context or a system
  • design 3D product concepts as a result of contextual studies
  • suggest evaluation criteria for the assessment of examination objects
  • safely and efficiently test and construct physical models of products in the workshops using material-based methods

Content

Undervisningsformen vil veksle mellom undervisningsmøter, studentpresentasjoner, praktiske øvelser og casediskusjoner, og suppleres med bruk av digitale ressurser.

Teaching and learning methods

The most important teaching and learning methods for this course are group work, lectures, discussions, studio courses and tutoring.

Course requirements

  • One reflection paper.
  • One group assignment and peer-group presentation.

Assessment

Individual or group [1] portfolio examination. The portfolio consists of

  • a report describing the product concept
  • design process documentation
  • a physical 3D product model

The examination result can be appealed against.

Permitted exam materials and equipment

Dette emnet gir studentene en oversikt over sentrale temaer og teorier knyttet til ledelse. Det legges vekt på at studentene skal kunne anvende kunnskap om ledelse gjennom å være i stand til å forstå sin egen rolle, bedømme egen situasjon og analysere komplekse, ledelsesfaglige problemstillinger. Studentene skal også settes i stand til å reflektere inngående over egen og andres ledelsespraksis og få grunnlag til å utvikle seg i lederrollen.

Undervisningsspråk er norsk.

Grading scale

Ingen forkunnskapskrav.

Examiners

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap 

Studenten har

  • inngående kunnskap om sentrale begreper og forståelser av ledelse
  • avansert kunnskap om ulike ledelsesteorier i tilknytning til egen lederpraksis
  • kunnskap om betingelser for effektiv ledelse og motivasjon av medarbeidere

Ferdigheter 

Studenten skal kunne

  • selvstendig analysere problemstillinger knyttet til ledelse
  • reflektere inngående over egen og andres ledelsespraksis
  • ha et kritisk blikk på teori og forskning om ledelse
  • knytte sammen forståelse av egen lederrolle, bedømmelse av egen praksis, ulike teorier om ledelse og egen profesjonell utvikling som leder

Generell kompetanse 

Studenten kan

  • beherske fagområdets uttrykksformer
  • forstå egen organisasjon og situasjon ved analyse og kritisk anvendelse av ledelsesteori
  • formidle avansert fagkunnskap til medarbeidere og organisasjonen for øvrig