Programplaner og emneplaner - Student
MAMUS4200 Physical Therapy for Musculoskeletal Conditions - Part 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fysioterapi for muskelskjelettskader, sykdommer og plager - del 2
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet gir en videreføring i motefaglige kunnskaper og ferdigheter i design, mønsterkonstruksjon og materialforståelse. Det gis også en innføring i relevante teorier som skal sette studenten i stand til å reflektere over, argumentere for og formidle skapende prosesser. Semesteret har i tillegg undervisning i tekstilkunnskap, material- og miljølære, Illustrator eller tilsvarende, motehistorie og foto. Emnet er organisert i form av fire prosjekter, der det fjerde prosjektet er et avsluttende eksamensprosjekt.
Prosjekter i emnet
Tema: Jersey/elastiske materialer, Jeans, design og motehistorie, Grunnform overdel og manipulering av innsnitt og avsluttende eksamen.
Prosjektene har til felles at det jobbes med design og bærekraft på ulikt vis der det blir gitt opplæring i generell bruk av materialer og metoder som anvendes i motefaglige prosesser. I tillegg videreutvikles kunnskapen i mønsterkonstruksjon og tilpassing av plagg, fremstilling av tekniske detaljer og sømteknikker. Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om krav til innlevering.
Prosjekt: Jersey (individuelt arbeid) Prosjektet tar for seg grunnleggende mønsterkonstruksjon og sømteknikker i jersey/elastiske materialer. Det vil bli gjennomgått konstruksjon av overdel med og uten tilleggsvidde og bukser med og uten tilleggsvidde.
Prosjekt: Jeans, design og motehistorie (individuelt arbeid) En praktisk og skriftlig oppgave, der moteteori brukes som inspirasjon til eget praktisk skapende arbeid. Prosjektet setter søkelys på innføring i og bruk av teori i skapende prosesser. Refleksjon rundt motefaglige problemstillinger, samt formidling av motehistorie. Videre har prosjektet en praktisk del der studentene skal utforme en liten kolleksjon jeans, inspirert av de teoretiske refleksjonene de har gjort seg under perioden. I prosjektet tilegner og videreutvikler studenten sine praktiske kunnskaper i bruk av teori og design, mønsterkonstruksjon og søm i tillegg til tilpassing av grunnform bukse. Studenten skal presentere sitt ferdige arbeid for klassen og vil få muntlig tilbakemelding fra medstudenter.
Prosjekt: Overdel grunnform og manipulering av innsnitt (individuelt arbeid) Tilpassing av overdel og erme med tilleggsvidde. Videreutvikling av mønsterkonstruksjon gjennom manipulering av innsnitt og utspiling.
Prosjekt: Avsluttende eksamen Eksamensprosjekt (om lag seks uker, individuelt arbeid) Se under vurdering for nærmere beskrivelse av eksamen.
Det vises ellers til undervisningsplanene som ytterligere spesifiserer innholdet i hvert enkelt prosjekt.
Recommended preliminary courses
Completed the course MAMUS4100.
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences and hold authorisation as a physiotherapist.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can assess knowledge on function, symptoms and health-related quality of life relating to the most common MSDs
Skills
The student
- can apply and critically reflect on knowledge relating to diagnostics, occurrence, risk factors, mechanisms and pathways when working with patients with the most common MSDs
- can apply and critically reflect on the use of guidelines for treating the most common MSDs in clinical practice
- can analyse and discuss the results of assessments and examinations of children/adults/older adults with the most common MSDs
General competence
The student
- can implement up-to-date knowledge on diagnostics, examination and treatment/prevention of the most common MSDs
- can communicate up-to-date disciplinary knowledge to collaborative partners and the population at large
Teaching and learning methods
The course will use varied, student-active work methods. Teaching is organised as two one-week sessions on campus. Work methods comprise lectures, flipped classroom, seminars, presentations, group work and self-study. Presentations at the seminars are important to support the learning process.
Course requirements
The following must have been approved in order for a student to be permitted to take the examination:
- An oral presentation of the group assignment and give oral feedback to another group’s presentation (peer assessment/opponent), with a duration of up to 25 minutes.
- Individual oral presentation of an assignment and give feedback to a fellow student, with a duration of up to 15 minutes
Assessment
Individual home examination over two weeks. Scope: 2,500 words (+/- 10%).
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Overlapping courses
10 ECTS credits overlaps with MAFYS4000 Theoretical Basis and Evidence Based Practice in Physiotherapy, 20 ECTS credits.