Programplaner og emneplaner - Student
MAMUS4200 Physical Therapy for Musculoskeletal Conditions - Part 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fysioterapi for muskelskjelettskader, sykdommer og plager - del 2
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsform og vurderingsprosess i studieprogrammet
Recommended preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Required preliminary courses
Sentrale temaer i studiet:
- Kommunikasjons- og relasjonskompetanse
- Motivasjon og mestring
- Læringsorientert tilnærming til dialog
- Etikk, makt og elevsyn
- Ungdom: identitet, danning, mangfold og kjønn
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can assess knowledge on function, symptoms and health-related quality of life relating to the most common MSDs
Skills
The student
- can apply and critically reflect on knowledge relating to diagnostics, occurrence, risk factors, mechanisms and pathways when working with patients with the most common MSDs
- can apply and critically reflect on the use of guidelines for treating the most common MSDs in clinical practice
- can analyse and discuss the results of assessments and examinations of children/adults/older adults with the most common MSDs
General competence
The student
- can implement up-to-date knowledge on diagnostics, examination and treatment/prevention of the most common MSDs
- can communicate up-to-date disciplinary knowledge to collaborative partners and the population at large
Teaching and learning methods
The course will use varied, student-active work methods. Teaching is organised as two one-week sessions on campus. Work methods comprise lectures, flipped classroom, seminars, presentations, group work and self-study. Presentations at the seminars are important to support the learning process.
Course requirements
The following must have been approved in order for a student to be permitted to take the examination:
- An oral presentation of the group assignment and give oral feedback to another group’s presentation (peer assessment/opponent), with a duration of up to 25 minutes.
- Individual oral presentation of an assignment and give feedback to a fellow student, with a duration of up to 15 minutes
Assessment
Individual home examination over two weeks. Scope: 2,500 words (+/- 10%).
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
Dette er det andre studieemnet i norsk tegnspråk og har et undervisningsomfang tilsvarende 7 uker. Det bygger videre på TGSP1100 og omfatter både praktisk ferdighetstrening i norsk tegnspråk og grunnleggende kunnskap om døves kultur og historie.
Emneplan ble godkjent av utdanningsutvalget LUI 29. november 2021 og gjelder fra høsten 2022.
Overlapping courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- Kjenner til grunnleggende grammatikk i norsk tegnspråk
- Kjenner til ulike perspektiver på døve og tegnspråklige
- Kjenner til hva som skiller tegnspråk fra talespråk
Ferdigheter
Studenten
- kan avlese enkle tekster med kjent kontekst
- kan produsere enkle uttrykk og setninger knyttet til dagligdagse emner
- kan delta i en tilpasset samtalesituasjon om dagligdagse emner
Generell kompetanse
Studenten
- kan fortelle både i monologer og dialoger
- kan enkle strategier for å sikre kommunikasjon og unngå misforståelser