Programplaner og emneplaner - Student
MAMUS4200 Physical Therapy for Musculoskeletal Conditions - Part 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fysioterapi for muskelskjelettskader, sykdommer og plager - del 2
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Musculoskeletal Health
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
In this course we will study the role of commercial and investment banks in a country like Norway. As highlighted by the recent financial crisis, a well-functioning banking system is crucial for any modern economy and a crisis in the banking sector can have widespread consequences. We will first address questions like: why do we have banks? What is the role of banks? We will then turn our attention to the ways banks are managed. Finally, the course will cover recent trends in the banking industry.
Language of instruction is English.
Recommended preliminary courses
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Required preliminary courses
None
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har god forståelse av arkiv- og dokumentasjonsbegrepet i en digital kontekst.
- har grunnleggende kunnskap om databaseteori og datamodellering.
- har god kunnskap om oppbygging og funksjoner i NOARK 5-standarden.
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende sentrale teoretiske og metodologiske begreper knyttet til danning av digitale arkiver
- kan strukturere enkle datamodeller og databaser og utføre enkle spørringer mot en database
- kan anvende relevante nasjonale/internasjonale IKT-, arkiv- og dokumentasjonsforvaltningsstandarder
Generell kompetanse
Studenten
- kan følge og resonnere om videre faglig utvikling i dokumentasjonsforvaltningspraksis
- har innsikt i rollen databaser og ER-modellering spiller i dokumentasjonsforvaltningsprosessen
Teaching and learning methods
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, selvstendig dataarbeid, diskusjoner, selvstudium og gruppearbeid.
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten levere to skriftlige arbeidskrav. Formålet med arbeidskravene er å hjelpe studenten å strukturere læringen i løpet av semesteret.
- Arbeidskrav 1 gir innsikt i ER-modellering
- Arbeidskrav 2 gir innsikt i oppbygging og bruk av en relasjonsdatabase for et angitt scenario
Oppgavene kan skrives individuelt eller i gruppe (maks 4 per gruppe). Hvert arbeidskrav har et omfang som tilsvarer 2-3 sider (4.600 - 6.900 tegn inkludert mellomrom).
Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Assessment
Eksamen i emnet er en skriftlig individuell mappe der hele mappen har en innsatsomfang som tilsvarer 10-13 sider (23.000 - 30.000 tegn inkludert mellomrom).
Mappen inneholder tre oppgaver:
- En praktisk oppgave med utgangspunkt i ER-modellering.
- En praktisk oppgave tilknyttet bruken av databaseteknologi innenfor arkivdanningen.
- Et skriftlig arbeid med utgangspunkt i pensum der arbeidet har et omfang på 3-5 sider (6.900 - 11.500 tegn inkludert mellomrom, Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5). Forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg kommer i tillegg.
Oppgavene i mappen gis ikke karakter hver for seg og vektes ikke, men utgjør et samlet grunnlag for karakterfastsettelse. En student kan ved ikke bestått levere en omarbeidet versjon av mappen til sensur én gang.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Overlapping courses
The course overlaps by 10 ECTS credits with MAFYS4000 Theoretical Basis and Evidence Based Practice in Physiotherapy, 20 ECTS credits.