Programplaner og emneplaner - Student
MAME4210 Project plan Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjektbeskrivelse
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Course history
- 
                                                    
- Programme description
- 
    Learning outcomesEtter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse: Kunnskap Studenten - har inngående kunnskap om forskningsprosessen
- har avansert kunnskap om forskningsetikk og formelle krav til forskningsprosjekter
- har inngående kunnskap om vitenskapelige hypoteser og problemstillinger
 Ferdigheter Studenten - kan gjennomføre litteratursøk, sammenfatte og diskutere andres funn, samt referere korrekt
- kan planlegge et forskningsprosjekt, formulere relevante problemstillinger og skrive en prosjektbeskrivelse
 Generell kompetanse Studenten - kan analysere og forholde seg kritisk til ulike kilder til data om ernæring og helse og kan anvende kildene i faglige resonnementer
- kan vurdere om et forskningsprosjekt krever registrering hos NSD og godkjenning hos REK
 
- 
    Teaching and learning methodsDe viktigste arbeidsformene i emnet er forelesninger, individuelle litteraturstudier og skrivearbeid, muntlige presentasjoner, gruppediskusjoner og individuell og gruppeveiledning. Arbeidskrav Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen: - To kortere innlegg/presentasjoner med påfølgende diskusjon i grupper (fire til fem stykker).
 
- 
    AssessmentEksamensinnhold: Læringsutbyttene. Eksamensform: Prosjekteksamen, individuell prosjektbeskrivelse for eget masterprosjekt. Omfang på besvarelsen: 2000 ord (+/- 20 prosent). Sensorordning: To interne. Vurderingsuttrykk: Bestått/ ikke bestått. Hjelpemidler til eksamen Alle. Valgfritt pensum (ca. 500 sider).