Programplaner og emneplaner - Student
MALKA215 Complex Human Behavior Course description
- Course name in Norwegian
- Kompleks menneskelig atferd
- Study programme
-
Master's Program in Behavioral ScienceMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Innovation and ImplementationMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Concepts and Applications
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course will provide a nuancing of various principles of behavior and relate these principles to the understanding of complex human behavior.
Required preliminary courses
Coursework requirements from MALK4000-401, MALK4000-403, MALKA211, MALKA212, and MALKA214 or equivalent must be approved to participate and submit coursework requirements in MALKA215.
Learning outcomes
Emnet tar sikte på å gi studenten en innføring i programmering i Python. Studentene får en innføring i programstruktur og uttrykk, variabler, tekster, operatorer, funksjoner, arrayer, bruk av løkker.
Teaching and learning methods
Teaching and learning methods include lectures, discussion from readings, exercises and interteaching. Literature from the curriculum for the interteaching sequences are announced at the university’s digital learning platform.
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- 3 individual written assignments, each with maximum 6000 keystrokes including references
Assessment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan:
- forstå problemløsning ved hjelp av programmering
- kjenne til innebygd funksjonalitet i programmeringsspråket
- ha grunnleggende kjennskap til programmering med bruk av datastrukturer, funksjoner, og vektoriserte beregninger
Ferdigheter
Studenten kan:
- skrive programmer for å løse gitte problemstillinger
- dele opp et større problem i flytdiagrammer
- lage løsninger for virkelige problemer på en datamaskin med brukerinteraksjon, plot, animasjoner og lagring/lesing av data
- finne og rette feil i egne programmer samt være i stand til å sette seg inn i andres kildekode.
- dra nytte av eksterne biblioteker i egen kildekode
Generell kompetanse
Studenten kan:
- bruke Python til å løse relevante problemstillinger innen sitt fagfelt
- tilegne seg og ta i bruk ny programmeringskunnskap
Permitted exam materials and equipment
Forelesninger og øvinger.
Grading scale
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 2 av 4 obligatoriske øvingsoppgaver.
- Et refleksjonsnotat
Examiners
Indviduell skriftlig flervalgsprøve på 3 timer under tilsyn.
Eksamensresultat kan påklages.