Programplaner og emneplaner - Student
MALKA212 Refinement of Behavior Analytic Terms Course description
- Course name in Norwegian
- Utdyping av grunnleggende begrep i atferdsanalyse
- Study programme
-
Master's Program in Behavioral ScienceMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Innovation and ImplementationMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Concepts and Applications
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Alle hjelpemidler tillatt.
Learning outcomes
Bestått/ Ikke bestått.
Content
Core concepts in respondent and operant conditioning.
Teaching and learning methods
Det benyttes intern og ekstern sensor.
Course requirements
Innholdet er formulert i to hovedtema: innføring i veiledning og praksisopplæring i barnehagelærerutdanning.
Tema 1: Innføring i veiledning
- Grunnleggende begreper i veiledning.
- Teorier og metoder i veiledningen.
- Kommunikasjon og samspill.
- Oppbygging og struktur i veiledningssamtaler.
- Etikk, makt og kontroll.
Tema 2: Praksisopplæring i barnehagelærerutdanning
- Å være praksislærer.
- Krav og oppgaver som ligger til funksjonen som praksislærer og dokumenter knyttet til praksisopplæringen.
- Utvikling av studenters profesjonskompetanse/profesjonsidentitet.
- Veiledning og vurdering.
- Didaktiske analyse som grunnlag for veiledning.
- Barnehagen som læringsarena.
Assessment
Individual written examination with invigilation, 4 hours.
Exam questions are in English. Students may submit their exams in Norwegian, Swedish, Danish or English.
Permitted exam materials and equipment
None
Grading scale
A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade
Examiners
One internal and one external examiner