Programplaner og emneplaner - Student
MALK4000-403 Behavior Analysis and Radical Behaviorism Course description
- Course name in Norwegian
- Atferdsanalyse og radikalbehaviorisme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
-
Introduction
Studenten må ha bestått VETEK6000.
-
Required preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om individuell tilrettelegging, tilgjengelighet og kompenserende teknologi
- har inngående kunnskap om teknologi og teknikker i en samfunnsmessig kontekst som er relevante for individuell tilrettelegging og tilgjengelighet
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere faglige og etiske problemstillinger knyttet til tilgjengelighet, tilrettelegging og universell utforming for personer med nedsatt funksjon
- kan identifisere, analysere, gjennomføre og dokumentere et utviklingsarbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagområdet individuell tilrettelegging, både til spesialister og allmennheten
- kan kritisk vurdere etiske problemstillinger knyttet til individuell tilrettelegging og tilgjengelighet
- kan bidra til kunnskapsutvikling og innovasjon i samarbeid med brukere, tjenesteapparat, forsknings- og utviklingsmiljøer og næringsliv
-
Learning outcomes
Forelesninger, seminarer, gruppearbeid, skriftlige oppgaver og selvstudier.
Studentene starter det konkrete arbeidet med prosjektoppgaven i løpet av den første samlingen. De oppfordres til å tenke på aktuelle problemstillinger mens de tar VETEK6000. Studenten får veiledning på prosjektoppgaven både på samlingene og i begge mellomperiodene.
-
Teaching and learning methods
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- minimum 80 % tilstedeværelse på samlinger
- skriftlig prosjektskisse, inntil 1000 ord (godkjennes av veileder)
-
Course requirements
Prosjektoppgave i gruppe på to til fire studenter. Omfang: Inntil 8000 ord. Prosjektarbeidet strekker seg gjennom hele semesteret.
Hvis prosjektoppgaven vurderes til F, kan studentene levere omarbeidet versjon av oppgaven én gang.
-
Assessment
Alle
-
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F, der A er beste og E dårligste karakter for bestått. F er ikke bestått.
-
Grading scale
Alle besvarelser vurderes av to sensorer. Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 prosent av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.
-
Examiners
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.