Programplaner og emneplaner - Student
MALK4000-403 Behavior Analysis and Radical Behaviorism Course description
- Course name in Norwegian
- Atferdsanalyse og radikalbehaviorisme
- Study programme
-
Master's Program in Behavioral ScienceMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Innovation and ImplementationMaster’s Program in Behavioral Science - Specialisation in Concepts and Applications
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Kunnskapsområdet samfunn, religion, livssyn og etikk (SRLE) omfatter barnehagens samfunnsmandat og særskilte verdigrunnlag i et samfunn preget av mangfold.
Kunnskapsområdet gir en forståelse av barnehagen med utgangspunkt i det samfunnet barnehagen er en del av. Kunnskap om samfunnsmessige forutsetninger samt kulturelle og religiøse utviklingslinjer er en viktig innfallsvinkel. Målet er å gi barnehagelæreren en konkret forståelse av hva det vil si å leve i et flerkulturelt samfunn og pedagogisk kompetanse i arbeid med religiøse, språklige, kulturelle og sosiale forskjeller i barnehagen. Utdanningens plassering i en storby understøtter dette perspektivet. Barnehagelæreren trenger innsikt i og evne til å forholde seg til en barnegruppe med ulike tros- og livssynstradisjoner og ulik sosial og kulturell bakgrunn. Kunnskapsområdets arbeid med grunnleggende verdier i barnehagen gir barnehagelæreren et godt grunnlag for samarbeid med foreldre, samt gir et grunnlag for personalmessig og pedagogisk ledelse i barnehagen.
Learning outcomes
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes
classified as knowledge and competence:
Knowledge
The student
- can discuss arguments for and against a natural scientific approach to human behavior
- can describe and discuss the philosophy of science that has description, prediction, and control as its goals
- can explain behavior analysis in a historical context
- can describe main philosophical views within a natural science approach including positivism, empiricism, and contextualism
- can describe and compare selection as an explanation of behavior on a phylogenic, ontogenetic, and cultural level
- can describe a functional analysis of verbal behavior
- can discuss necessary considerations when deciding which analytic units are appropriate for the experimental and the applied analysis of behavior
- can describe behavior change systems and behavior change procedures
Competence
The student
- understand the implications of a natural scientific approach to behavior
Content
Historical and philosophical context of behavior analysis; core concepts in behavior analysis; natural science; prediction and control; experimental designs; analytic units
Teaching and learning methods
The course will include lectures, exercises, discussion of literature. The lectures will partly be based on interteaching sequences using readings from the curriculum.
Course requirements
Mappeeksamen som består av følgende to oppgaver:
- Individuell skriftlig oppgave basert på prosjekt i egen barnehage, omfang 2000 ord, +/- 10%.
- Individuell skriftlig oppgave innen selvvalgt tema, omfang 4500 ord, +/- 10 %
Ny og utsatt eksamen
Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen. Ved første nye eksamen kan det leveres en bearbeidet versjon av de skriftlige oppgavene (mappen). Ved senere forsøk leveres ny skriftlig oppgave (mappe).
Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.
Assessment
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisninger følges.
Permitted exam materials and equipment
Eksamen vurderes etter gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått
Grading scale
A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade
Examiners
One internal and one external examiner