Programplaner og emneplaner - Student
MAKER1400 Introduction to Electronics and PCB design Course description
- Course name in Norwegian
- Introduction to Electronics and PCB design
- Study programme
-
Makerspace Micro Courses
- Weight
- 2.5 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Bestemmelser om eksamen er gitt i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.
På de eksamener der det benyttes to interne sensorer, skal tilsynssensor evaluere vurderings-/eksamensordningen på emnet minst en gang i løpet av tilsynssensors fungeringsperiode på tre år, jf. retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet. Se nærmere omtale av bruk av sensorer i den enkelte emneplan.
Oversikt over vurderingsordninger
Første semester, emne 1: Profesjon- og yrkesfag i et opplæringsperspektiv – 30 stp
Vurderingsform: Muntlig presentasjon, Individuell/gruppe*
Vurderingsuttrykk: Bestått / Ikke bestått
Andre semester, emne 2: Yrkesfaglige kjerneelementer og ledelse av læringsprosesser – 30 stp
Vurderingsform: Prosjekt Individuell/gruppe*
Vurderingsuttrykk: Bestått / Ikke bestått
Tredje semester, emne 3: Yrkesrelevant og tilpasset opplæring – 30 stp
Vurderingsform: 14 dagers individuell hjemmeeksamen
Vurderingsuttrykk: A - F
Fjerde semester, emne 4: Ungdomskultur, kjønn og mangfold – 30 stp
Vurderingsform: Individuell praktisk-muntlig
Vurderingsuttrykk: A - F
Femte semester, emne 5: Faglig fordypning i et skole-, yrkes- og samfunnsperspektiv – 30 stp
Vurderingsform: 14 dagers hjemmeeksamen, Individuell/gruppe*
Vurderingsuttrykk: A - F
Sjette semester, emne 6: Helhetlig yrkesfaglærerkompetanse – bacheloroppgave – 30 stp
Vurderingsform: Eksamen består av to deler:
- Del 1: Bacheloroppgave, gruppe, eventuelt individuelt *
- Del 2: Individuell muntlig presentasjon *
Vurderingsuttrykk:
- Del 1: A - F (teller 40 %)
- Del 2: A - F (teller 60 %)
*Se den enkelte emneplan for hva som gjelder de ulike studieretningene.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of this course the student has knowledge of:
- How to design a basic electronic circuit using breadboard.
- Basic PCB design tools and software.
- Different soldering techniques for both throughole and SMD components (surface-mount devices)
- Basic lab equipment, oscilloscopes, power supplies, signal generator and more.
- Ohm`s and Kirchhoff's laws.
Skills
On successful completion of this course the student has the ability to:
- Create basic electronic circuits on Breadboard and PCB.
- Solder SMD (surface-mount devices) components.
- Troubleshoot electronic circuits and PCB.
General competence
On successful completion of this course the student:
- Knows the basic electronic components
- Knows the difference between throughole and SMD (surface-mount devices) components
- Knows the physical components present in a PCB
Teaching and learning methods
The course will have hands-on practice work in the makerspace and lectures.
Course requirements
None.
Assessment
One practical project assignment to be completed individually or in groups of max 2. The project assignment consists of:
- Development of a physical artifact
- A digital documentation of the process with pictures and step-by-step descriptions of how the physical artefact was made, including short justifications (maximum 500 words)
The assessment is based on the digital documentation.
The exam can be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are followed.
Grading scale
Pass/fail.
Examiners
One internal examiners.