Programplaner og emneplaner - Student
MAJOPRA2 Maternity Care and Youth and Women's Health Services Course description
- Course name in Norwegian
- Grunnleggende jordmorfag knyttet til svangerskap, ungdoms- og kvinnehelse
- Study programme
-
Master's Programme in Midwifery
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
No prior knowledge requirements
Required preliminary courses
Studenten må ha bestått første studieår eller tilsvarende.
Learning outcomes
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan beskrive ergoterapeuters intervensjoner innen rehabilitering, habilitering og behandling ved sammensatte medisinske og sosiale tilstander
- kan gjøre rede for palliativ behandling innen ergoterapi
- kjenner til nasjonal og internasjonal forskning og utviklingsarbeid innen rehabilitering, habilitering, behandling og palliasjon
- kan forklare hvordan sosiale og helsemessige problemer inkludert omsorgssvikt, vold, overgrep, rus og sosioøkonomiske forhold har konsekvenser for aktivitetsdeltakelse
- kan forklare ergoterapeuters tilnærming i hverdagsrehabilitering og begrunne tiltak på bakgrunn av teoretiske modeller og relevante redskaper
- kan forklare hvordan overgangsfaser i livet har betydning for mestring, aktivitet og deltakelse
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende aktivitetsanalyse i kartlegging, vurdering og tilrettelegging av arbeidsplass
- kan diskutere betydningen av arbeidsrehabilitering i lys av personers rett til aktivitet og deltakelse og drøfte betydningen av arbeidsrehabilitering opp mot samfunnsøkonomi
- kan anvende personers og pårørendes erfaringskompetanse og sikre deres medvirkning og rettigheter i tverrfaglig, tverrprofesjonelt og tverrsektorielt arbeid
- kan anvende faglig kunnskap om, og sette inn tiltak for, mennesker med helsemessige og sosiale utfordringer
Generell kompetanse
Studenten
- kan identifisere, diskutere og reflektere over etiske problemstillinger i rehabilitering, habilitering, behandling og palliasjon i lys av yrkesetiske retningslinjer
Teaching and learning methods
As coursework requirements, three short individual papers are completed during the semester, each approximately 500-750 words (2-3 pages). All three papers must be written in English. These are submitted in Canvas within a settled deadline. One of the papers must also be presented orally in English as a short address (approximately 5-10 minutes) to participants, supported by use of audiovisual equipment (PowerPoint, web pages, film / video) and selected social media.
The coursework requirements are approved by the course leader. Students failing to deliver on time or get pass will have 1 opportunity to submit again for consideration during the semester.
All coursework requirements and the topic of the term paper must be approved before the student may sit for the exam.
Course requirements
Individual, written term assignment: During the semester, every student must complete an individual term assignment of about 3,500-4,000 words (10-12 pages). The assignment must be written in English.
Students who have failed to pass the ordinary examination and students with legitimate absence are entitled to one new examination during the semester.
Assessment
All utilitites allowed as long as rules for source reference are followed.
Permitted exam materials and equipment
Graded according to scale A-F.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Oscar Westlund