Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT4300 Digital Citizenship Course description
- Course name in Norwegian
- Digitalt medborgerskap
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav::
- Arbeidskrav 1: Presentere en tekst fra pensum på pensumseminar
- Arbeidskrav 2: Levere eget;tekstutkast til fastsatte tider, og delta aktivt i seminarene, blant annet gjennom;å kommentere medstudenters tekster.
Begge arbeidskravene må være godkjent for at studenten skal kunne gå opp til eksamen.;
Hensikten med pensumpresentasjonen er at studenten skal fordype seg spesielt i en pensumtekst, og også bidra til diskusjon om pensum. Presentasjonen har et omfang på ca. en halv time inkludert diskusjon.; Hensikten med;;kravet om å levere eget;tekstutkast til fastsatte tider, og delta aktivt i seminarene, blant annet gjennom;å kommentere medstudenters tekster, er at arbeidet på dette kurset er basert på prinsippet om prosessorientert skriving, der både det å legge frem tekst og kommentere andres tekster er en del av læreprosessen. Omfanget på tekst som skal innleveres fastsettes i det enkelte tilfelle, og ut fra oppgavens beskaffenhet og;vil derfor avklares;individuelt i samarbeid med faglærer.
Begge arbeidskravene må være levert/gjennomført innen fastsatt frist og;godkjent for at studenten skal kunne gå opp til eksamen.;;Ved fravær fpga sykdom og andre tungtveiende årsaker kan studenten til erstatning for arbeidskrav 1 levere en skriftlig presentasjon av et pensumbidrag med et omfang på 2-3 sider. Arbeidskrav 2;oppfylles ved at studenten leverer inn ny;versjon innen en bestemt frist. Hvis arbeidskravene;ikke leveres innen ny frist, mister studenten muligheten til å gjennomføre arbeidskravet, og; dermed retten til å gå opp til eksamen.
Det er ikke andre obligatoriske aktiviteter i kurset.
Learning outcomes
Studentene kan velge mellom to typer eksamensoppgaver. Begge er individuelle.
Enten:
- En teoretisk semesteroppgave, f. eks. en analyse av historiografiske eller metodiske aspekter ved mediehistorien. Oppgaven skal være på 12-15 sider.;Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.
Eller:
- Et mediehistorisk forskningsarbeid. Oppgaven skal være på 12-15 sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.
Content
The course has three main sub-themes:
- Participation in democratic processes in the digital society
- Critical thinking
- Teaching and learning in the digital democratic society
Teaching and learning methods
- 10 studiepoeng overlapp med FARMA1200 Organisk kjemi.
Course requirements
Gradert skala A-F.
Assessment
The students will be assessed according to an individual home exam. Duration one week. The students must write a paper (4000 words +/- 10%). The paper, based on the course literature, will be the basis of the final assessment.
New/postponed exam will be organized in the same way as the ordinary exam. Students who fail the exam may submit a revised version of the paper.
Permitted exam materials and equipment
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.;Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Grading scale
A graded scale from A to E for passed and F for not passed will be used.
Examiners
The paper will be evaluated by two internal examiners. An external programme supervisor is used according to OsloMet guidelines to appointing and use of examiners