Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-STI Multimodal Design Course description
- Course name in Norwegian
- Design av sammensatte tekster
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Through work with the literature and the course work requirements, the student should gain knowledge, skills and competence so that they recognize different genres of multimodal design for the Internet, consider what genres that suit different needs, can process texts of different genres and facilitate composite texts for universal design. The course provides competence to teach in the main theme Nettsteder og multimedierand Multimedieutvikling in the programme topic Informasjonsteknologi I1 in the Norwegian secondary school. The tuition is in English if English speaking students attend the course.
Required preliminary courses
No prerequsites required.
Learning outcomes
A student who has completed this course has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has advanced knowledge of concepts, components and frameworks deriving from central theories, paradigms and approaches within the field of multimodal texts and Internet design
- has knowledge about specific issues that are pertinent to development and change of digital genres
Skills
The student
- can analyse interrelationships between digital genres and possibilities for education
- can identify and analyse relevant research issues within the field of multimodal design
- can present issues within the field of multimodal design in a focused manner in written and oral form, applying appropriate academic rules and procedures
General competence
The student
- can document analytical competencies in major areas of the field of multimodal design
- can communicate and discuss research-based knowledge in the field of multimodal design with professionals and non-professionals
- can contribute in critical ways to the development of the field of multimodal design
Content
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om konsum, bærekraft og miljøproblematikk i fagområdet
- har kunnskap om materialer, redskaper og teknikker som er knyttet til fagområdet design, kunst og håndverk
- har kunnskap om samtidens uttrykk innen kunst, design og arkitektur og kan bruke dette som referanse for skapende arbeid
- har kunnskap om ulike metoder innen skapende arbeid som f.eks. intuitive og analytiske prosesser, ideutvikling og problemløsning, entreprenørskap
- har kunnskap om redskapsbruk, materialbruk og produksjon i et bærekraftig perspektiv ut fra helse, miljø og sikkerhet
- har kunnskap om innovasjon, forskning og utviklingsarbeid innen fagfeltet
Ferdigheter
Studenten
- kan reflektere, drøfte, anvende og vurdere faglig kunnskap på teoretiske og praktisk-estetiske problemstillinger
- kan utforske og vurdere samspillet mellom materialer, redskaper og teknikker i praktisk arbeid, innen tradisjon og nyskaping
- kan definere og utføre et FoU-arbeid innen fagområdet
- kan bruke digitale medier til innhenting av kunnskap som kreativt utforskende verktøy i designprosesser
- kan anvende fagdidaktisk kunnskap og erfaring fra praksis som grunnlag for skapende arbeid og undervisning
Generell kompetanse
Studenten
- kan inspirere, motivere og veilede i kreative og utforskende arbeidsformer
- kan gjøre rede for sentrale metoder og tilnærmingsmåter for innhenting av kunnskap på fagområdet
- kan vurdere og formulere fornyingsbehov i faget
- kan drøfte og vurdere feltet design, kunst og håndverk som grunnlag for mulige yrkesvalg for elever
Teaching and learning methods
The work takes place as lectures, discussions, supervision, peer-tuition and practical work. The course is concluded with project work with a written report, where the students put into practice the subjects, methods and techniques that have been taught.
Course requirements
No coursework requirements.
Assessment
The exam consists of a product (multimodal educational resource) together with an individual written report (1500 words +/-10 %). The evaluation of the report will emphasise on the students' ability to reflect on theory and practice linked to the planning and making of the multimodal educational resource.
New/postponed exam will be conducted in the same way as the ordinary exam. A revised version of the exam can be submitted.
Permitted exam materials and equipment
All aids allowed.
Grading scale
Emneplanen består av kompetanseområder fordelt på ulike verkstedperioder. Studentene fordyper seg i, problematiserer og videreutvikler sin fagkompetanse. Fagteori inngår i emnet. Det er knyttet arbeidskrav til hver verkstedperiode. Fordypning i verkstedperiodene ses i sammenheng med profesjonsfaget og praksisopplæringen. Studenter kan etter søknad gjennomføre et 10 stps emne i tverrfaglig prosjektarbeid som del av emnet. Det tverrfaglige emnet tilbys av fakultetet og vil inkludere studenter fra ulike institutt. Det er et begrenset antall studentplasser.
Examiners
Bestått alle tidligere emner i programmet og praksisopplæring fra 2. studieår.