EPN-V2

MAIKT-PM Project Management Course description

Course name in Norwegian
Prosjektledelse
Study programme
Master Programme in Digital Learning Design
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Bestått første og andre studieår eller tilsvarende.

Required preliminary courses

Anbefalt forkunnskapskrav: Bestått 90 studiepoeng i relevante studier for enkeltemnestudenter. Relevante studier vurderes ulikt ut fra de ulike enkeltemnene på Drama og Teaterkommunikasjon.

Learning outcomes

Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, seminarer, ferdighetstrening og selvstudier. På seminarer arbeider studentene i grupper. Digitale læringsressurser vil bli gjort tilgjengelig for studenter på forhånd, slik at tiden på universitetet blir brukt til oppgaveløsning og gruppearbeid under veiledning.

Content

  • Project as organization - project versus line organization
  • Characteristics of projects for development, research, and learning
  • Long term and short term projects, global and local projects
  • Techniques and methods for estimation, diagrams, risk, planning and reporting

Teaching and learning methods

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

  • Minimum 80 prosent tilstedeværelse i timeplanfestede seminarer og ferdighetstrening
  • Individuell flervalgstest i akuttmedisin, inntil 1 time etter nærmere gitte kriterier

Course requirements

Skriftlig hjemmeeksamen i gruppe på 2-4 studenter, inntil 3000 ord. Varighet: tre dager.

Ny vurdering/eksamen: Dersom hjemmeeksamen vurderes til "Ikke Bestått", har studentene anledning til å levere inn omarbeidet versjon én gang.

Assessment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Permitted exam materials and equipment

Gradert skala A-F.

Grading scale

Emnet fremmer kunnskap om design som profesjonsfag. Emnet består av to perioder der den første, (2 uker), fungerer som forkurs med fokus på ulike metoder og teori relatert til faget. Den andre perioden, (resterende 4 uker), består av et samarbeidsprosjekt mellom studenter fra alle årstrinn på bachelorstudiet. Studentene deles i grupper på tvers av klassene. Perioden fungerer som praktisk øvelse av gjennomgått teori / fagstoff fra 1.periode der gruppene arbeider med reelle eksterne oppdrag.

Examiners

One internal and one external examiner will evaluate the portfolio.