EPN-V2

MAIKT-ISL Digital Learning Design Course description

Course name in Norwegian
Introduksjon til digitalt læringsdesign
Study programme
Master Programme in Digital Learning Design
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Students must have been admitted to the Master’s Programme in Health and Technology - Specialisation in Radiography. The course is also offered as an individual course, with the same admission requirements as for the specialisation.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert forståelse av digitalt læringsdesign i pedagogisk, samfunnsmessig, teknologisk og teoretisk perspektiv
  • har avansert kunnskap om undervisning og læring i digitale læringsmiljøer
  • har inngående kunnskap om elevers og læreres digitale kompetanse inkludert digital dømmekraft
  • har inngående kunnskap om ulike perspektiver som sosioøkonomiske forhold, kjønn, mangfold og internasjonalisering på digitalisering i utdanning og opplæring

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere og bruke teorier og metoder innen fagområdet og arbeide selvstendig med problemløsning
  • kan finne, analysere og forholde seg kritisk til kilder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere relevante vitenskapelige tekster
  • kan bidra til nytenkning i digitalt læringsdesign og digitalisering av utdanning og opplæring
  • kan formidle eget arbeid både til spesialister og allmennheten

Content

Two years’ experience as a radiographer.

Teaching and learning methods

The course is largely based on self-study where students work on required coursework. Digital learning resources in the form of lectures and online assignments are made available to students. One session that includes lectures, group work and simulations is organised per semester.

Course requirements

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav. Se felles regler for arbeidskrav i programplanen.

Det er et arbeidskrav for hvert av de fem temaene. Studentene skal arbeide med litteratur knyttet til hvert tema.

  1. Muntlig presentasjon i gruppe, to til fire studenter, varighet 5-10 minutter.
  1. Muntlig presentasjon i gruppe, to til fire studenter, varighet 5-10 minutter.
  1. Muntlig presentasjon i gruppe, to til fire studenter, 5-10 minutter.
  1. Skriftlig notat i gruppe, to til fire studenter, omfang 500 ord +/- 10 prosent.
  1. Skriftlig notat i gruppe, to til fire studenter, 500 ord +/- 10 prosent.

Gruppene skal etter gitte kriterier kommentere hverandres presentasjoner og fagnotater. Formålet med arbeidskravene er å hjelpe studentene med å fordype seg i pensum og at studentene skal øve på skriftlig og muntlig akademisk kommunikasjon.

Obligatorisk tilstedeværelse

Det er obligatorisk frammøte ved de to fysiske samlingene. Hensikten med de fysiske samlingene er at de kan bidra til et kollektivt fagmiljø av studenter og lærere. Studentene kan i tillegg få praktisk erfaring med teknologi.

Assessment

Individual written home exam, 6 hours.

The paper can be written in English or a Scandinavian language.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

All answers are assessed by two examiners. An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.