Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-ISL Digital Learning Design Course description
- Course name in Norwegian
- Introduksjon til digitalt læringsdesign
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Introduksjon til digitalt læringsdesign danner grunnlaget for masterstudiet i digitalt læringsdesign og behandler temaer som gir en bred introduksjon til digitalisering i skole og utdanning. Dette omfatter design av digitale læringsomgivelser, undervisning og læring i digitale læringsmiljøer og perspektiver på digital kompetanse. Videre belyses temaer om digitalisering knyttet til skole og høyre utdanning, innovasjon knyttet til læringsteknologier, samt digital inkludering både nasjonalt og internasjonalt. Emnet legger grunnlaget for arbeidet med masterstudiet gjennom presentasjoner for og diskusjoner med medstudenter. Emnet er obligatorisk for alle studenter på Masterstudium i digitalt læringsdesign.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert forståelse av digitalt læringsdesign i pedagogisk, samfunnsmessig, teknologisk og teoretisk perspektiv
- har avansert kunnskap om undervisning og læring i digitale læringsmiljøer
- har inngående kunnskap om elevers og læreres digitale kompetanse inkludert digital dømmekraft
- har inngående kunnskap om ulike perspektiver som sosioøkonomiske forhold, kjønn, mangfold og internasjonalisering på digitalisering i utdanning og opplæring
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og bruke teorier og metoder innen fagområdet og arbeide selvstendig med problemløsning
- kan finne, analysere og forholde seg kritisk til kilder
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere relevante vitenskapelige tekster
- kan bidra til nytenkning i digitalt læringsdesign og digitalisering av utdanning og opplæring
- kan formidle eget arbeid både til spesialister og allmennheten
Content
The following work requirements are mandatory and must be approved in order to prepare for the exam:
- A project outline that describes how the group will organise their work on the project.
- A standard learning agreement must be entered into between the project provider / supervisor and the student(s), and this must be approved by the course coordinator before the project can start.
- Three meeting minutes from supervisory meetings during the project period.
- An oral mid-term presentation, individual or in groups (max 5 students), 10 minutes + 5 minutes Q&A.
The deadlines for submitting the project outline and minutes of the meetings will be presented in the teaching plan, which is made available at the beginning of the semester.
Teaching and learning methods
Emnet er designet for fysisk tilstedeværelse, men kan også tilpasses studenter som deltar over nett. Sanntids tilstedeværelse er anbefalt. Det tas ikke opptak av undervisnings- og læringsøktene.
Emnet er basert på studentaktive forelesninger, studentdrevne seminarer og aktiviteter individuelt og i grupper. Det er to obligatoriske fysiske samlinger, hver over halvannen dag, en ved oppstart og en underveis i semesteret.
Course requirements
In this course, students will complete an IT project at a relevant company, public organization or non-profit organization, either individually or in a group of up to five students. The workload for the project should correspond to two days a week over a twelve-week period during either the Spring or Autumn semester. If the project is completed in the summer, the workload should equal four days a week over a six-week period.
Students will work on a product or service that is relevant to the client(s), or develop and implement new functionality for a technology already in use by clients.
In addition to the projects on offer, students can find their own projects within a relevant company, public organization or nonprofit. In this case, it is the student's responsibility to find a supervisor for the project within the external organization. All student-initiated projects must be approved the course coordinator before the start of the project.
The elective course will only run if a sufficient number of students a registered.Projects are subject to availability; students who have DATA3710-90 as a mandatory course on their study plan will be prioritised in the event of limited projects.
Assessment
Emnet avsluttes med en individuell muntlig eksamen med varighet 20 minutter.
Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ordinær eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
After completing this course, the students have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student should:
- have an overview of the different phases of developing IT solutions in a company or organization
- have an understanding business processes and organizational structures
- understand their own role in a business or organization.
Skills
The student can:
- apply theoretical knowledge of IT development into a concrete, real problem
- plan, implement and solve practical problems connected to IT projects
- apply technical principles for developing IT solutions that can solve one or more real problems.
General competence
The student can:
- define a problem and suggest possible solutions to the problem
- understand the importance of organizational dynamics and working relationships
- practice professional communication both in writing and orally.
Examiners
Supervision by an internal and/or external project supervisor. Students will write a report describing the project and what they have gained from participating in the project.
Projects are selected/distributed at the start of the semester.