EPN-V2

MAIKT-ISL Digital Learning Design Course description

Course name in Norwegian
Introduksjon til digitalt læringsdesign
Study programme
Master Programme in Digital Learning Design
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Curriculum
FALL 2017
Schedule
Course history

Introduction

For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgaver være godkjent:

  • To muntlige fremlegg (inntil 20 minutter) på masterseminarer

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert forståelse av teknologirelatert læringsteori og teknologihistorie, og forholdet mellom IKT og læring fra et historisk, samfunnsmessig og praktisk perspektiv
  • har inngående kunnskap om perspektiver som kjønn, den flerkulturelle skolen, digital dømmekraft og utvikling i forhold til IKT

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere eksisterende teorier og metoder innen fagområdet, og arbeide selvstendig med problemløsning med IKT
  • kan anvende søkeverktøy på en avansert måte, analysere og forholde seg kritisk til kilder og anvende disse i akademiske tekster

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere relevante vitenskapelige tekster
  • har oversikt over vitenskapsteorietiske retninger
  • kan formidle eget arbeid gjennom muntlige presentasjoner og akademiske tekster
  • kan bidra til nytenkning i forhold til bruk av IKT-støttet læring
  • kan kommunisere vitenskapelig om IKT-støttet læring med akademikere så vel som allmennheten

Content

Følgende inngår i fellesemnet IKT-støttet læring:

  • Digital kompetanse
  • Teknologirelatert læringsteori, teknologihistorie og trender i IKT-støttet læring
  • Introduksjon til vitenskapsteoretiske emner
  • Teknologi, inkludering, likestilling og demokrati
  • IKT og utvikling
  • Aktuelle prosjekter i IKT-støttet læring

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Course requirements

Gradert skala A-F.

Assessment

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Én sensor må være ekstern. En veileder kan ikke være sensor for oppgaver til studenter hun/han har veiledet.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt.

Grading scale

Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter for bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til høgskolens retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.