Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-ISL Digital Learning Design Course description
- Course name in Norwegian
- Introduksjon til digitalt læringsdesign
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
FALL 2017
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgaver være godkjent:
- To muntlige fremlegg (inntil 20 minutter) på masterseminarer
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert forståelse av teknologirelatert læringsteori og teknologihistorie, og forholdet mellom IKT og læring fra et historisk, samfunnsmessig og praktisk perspektiv
- har inngående kunnskap om perspektiver som kjønn, den flerkulturelle skolen, digital dømmekraft og utvikling i forhold til IKT
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere eksisterende teorier og metoder innen fagområdet, og arbeide selvstendig med problemløsning med IKT
- kan anvende søkeverktøy på en avansert måte, analysere og forholde seg kritisk til kilder og anvende disse i akademiske tekster
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere relevante vitenskapelige tekster
- har oversikt over vitenskapsteorietiske retninger
- kan formidle eget arbeid gjennom muntlige presentasjoner og akademiske tekster
- kan bidra til nytenkning i forhold til bruk av IKT-støttet læring
- kan kommunisere vitenskapelig om IKT-støttet læring med akademikere så vel som allmennheten
Content
Følgende inngår i fellesemnet IKT-støttet læring:
- Digital kompetanse
- Teknologirelatert læringsteori, teknologihistorie og trender i IKT-støttet læring
- Introduksjon til vitenskapsteoretiske emner
- Teknologi, inkludering, likestilling og demokrati
- IKT og utvikling
- Aktuelle prosjekter i IKT-støttet læring
Teaching and learning methods
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Course requirements
Gradert skala A-F.
Assessment
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Én sensor må være ekstern. En veileder kan ikke være sensor for oppgaver til studenter hun/han har veiledet.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter for bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til høgskolens retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.