EPN-V2

MAIKT-EDU ICT-supported Development and Education in the South Course description

Course name in Norwegian
IKT-støttet utvikling og utdanning i det globale Sør
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history
  • Introduction

    Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav. Se felles regler for arbeidskrav i programplanen.

    Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges i dette emnet:

    • Utvikle et nettsted som inneholder a) individuell plan for masterstudiet, b) tilrettelagt struktur for presentasjon av faglige refleksjoner og oppgaver i studiet og c) refleksjoner over erfaringer med nettbaserte diskusjoner.
    • Muntlig presentasjon av pensumlitteratur for medstudenter. Omfang: ca. 20 minutter
    • Faglig tekst skrevet i gruppe (3-5 personer), relatert til emnets pensum. Gruppeinndeling fastsettes av emnets lærere. Omfang: 1500 ord +/- 10 %.
  • Required preliminary courses

    Skriftlig individuell hjemmeeksamen med varighet 7 dager. Omfang: ca. 2000 ord (+/- 10 %).

    Ny/utsatt eksamen blir organisert på samme måte som ordinær eksamen.

  • Learning outcomes

    Alle hjelpemidler tillatt.

  • Content

    The following are sub themes of the course:

    • Digital divide literacies and e-citizenship, ICTs and infrastructure
    • Distance education and mobile learning
    • Aspects of diversities in gender, culture and epistemologies
  • Teaching and learning methods

    Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter for bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått. Se generelle vurderingskriterier for karaktersetting i programplanen.

  • Course requirements

    See general rules for the master program. Students must have the following course work requirements approved before examination:

    • Presenting at least three of the papers on the literature list for the other students (10-15 minutes)
    • Participating in the discussions in the seminar group (80 % participation). Participation is necessary since the learning is organized as a seminar.
    • Writing an abstract for a paper for a relevant conference, national or international, based on given guidelines (appr. 200 words)
  • Assessment

    Følgende inngår i Fellesemne i digital læringsdesign:

    • Digital kompetanse
    • Teknologirelatert læringsteori, teknologihistorie og trender i digital læringsdesign
    • Introduksjon til vitenskapsteoretiske emner
    • Teknologi, inkludering, likestilling og demokrati
    • IKT og utvikling
    • Aktuelle prosjekter i digital læringsdesign
  • Permitted exam materials and equipment

    Examination support material is permitted.

  • Grading scale

    The grades Pass and Fail will be used.

  • Examiners

    The paper will be assessed by two internal examiners. An external programme supervisor is used according to OsloMet's guidelines to appointing and use of examiners.