Programplaner og emneplaner - Student
MAHEL5910 Master Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Public Health Nursing
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian/English
Under supervision, the students will conduct an independent research, quality improvement or development project, or a literature study. Students can choose to write the master’s thesis individually or in pairs. On application, large, interdisciplinary innovation projects can be written in groups of up to four students. Students can also apply to write the master’s thesis with students from other specialisations if they so wish, provided that the scope of the master’s thesis is the same. If more than one student work on the master’s thesis together, each student’s contributions must be documented. The thesis can be written as a monograph or as a scientific article on a specialised topic.
Required preliminary courses
MAVIT4070/MAHEL4070 must be passed before the master's thesis can begin.
All compulsory courses in the programme must be passed before the student can submit their master's thesis for assessment.
Learning outcomes
Emnet trykk og design skal gi studentene en bred teoretisk og praktisk forståelse av trykk og design i ulike design og læringsprosesser. Det inkluderer arbeid i to- og tredimensjonale uttrykk, hvor arbeid med visuelle virkemidler, form og funksjon og kritisk refleksjon står sentralt. Undervisningen sees i sammenheng med profesjonsfaget og praksisopplæringen.
Teaching and learning methods
Opptak til studiet.
Course requirements
Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generelle kompetanse slik:
Kunnskap
Studenten
- har bred kunnskap om visuelle virkemidler, form, funksjon og uttrykk innen trykk og design
- har bred kunnskap om materialer, redskaper og teknikker som er knyttet til arbeid med trykk og design i opplæringen
- har kunnskap om samtidens visuelle uttrykk og kan bruke dette som referanse for skapende arbeid
- har kunnskap om utforskende, kreative og systematiske metoder innen to- og tredimensjonal uttrykk
- kjenner til innovasjon, forskning og utviklingsarbeid innen trykk og design
Ferdigheter
Studenten
- kan reflektere, drøfte, anvende og vurdere faglig kunnskap på teoretiske og praktisk-estetiske problemstillinger
- kan utforske og vurdere samspillet mellom materialer, redskaper og teknikker i praktisk arbeid, innen tradisjon og nyskaping
- kan definere og utføre et FoU-arbeid innen trykk og design
- kan bruke digitale medier til innhenting av kunnskap og som kreativt utforskende verktøy i designprosesser
- kan anvende og reflektere overfagdidaktisk kunnskap samt erfaring fra praksis som grunnlag for skapende arbeid og undervisning
Generell kompetanse
Studenten
- kan inspirere, motivere og veilede i kreative og utforskende arbeidsformer
- kan gjøre rede for sentrale metoder og tilnærmingsmåter for innhenting av kunnskap innen trykk og design
- har innsikt i redskapsbruk, materialbruk og produksjon i et bærekraftig perspektiv ut fra helse, miljø og sikkerhet
- kan drøfte og vurdere feltet design, kunst og håndverk som grunnlag for mulige yrkesvalg for elever
Assessment
Arbeidsformene varrierer mellom forelesninger, selvstudium og gruppearbeid. Arbeidsmåtene omfatter også opplæring i ulike veilednings- og vurderingsformer underveis. Skapende arbeid foregår på verkstedene og det legges vekt på en utforskende arbeidsmetode.
Alle sentrale aspekter i emnet behandles nødvendigvis ikke i undervisningen, men skal dekkes av studenten selv gjennom pensumlitteratur, aktiv deltakelse i undervisningen og øvrig studiearbeid.
Permitted exam materials and equipment
Ingen arbeidskraav
Grading scale
The course covers the role of pharmaceuticals in the prevention and treatment of illness from an individual and societal perspective. Emphasis is placed on subjects in the field of social pharmacy and medicine epidemiology. The course focuses on users of pharmaceuticals in different phases of life and with different illnesses, particularly on individually adapted follow-up and information on correct use of pharmaceuticals. The general subject matter is examined in a societal perspective in relation to medication and medicalisation of different life situations and groups of illnesses.
Listed below are the subjects covered by the course, with credits specified:
- Social pharmacy, 4 credits
- Epidemiology, 3 credits
- Statistics, 3 credits
Examiners
Passed the second year of the programme.