Programplaner og emneplaner - Student
MAFYSD4500 Embodiment and Relationships in Treatment and Rehabilitation Course description
- Course name in Norwegian
- Samhandling - kroppsperspektiver og relasjoner i behandling og rehabilitering
- Study programme
-
Master Programme in PhysiotherapyMaster Programme in Physiotherapy
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten må være tatt opp på studiet.
Required preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har inngående kunnskap om:
- de viktigste vitenskapsteoretiske tradisjoner og problemstillinger som har formet synet på kunnskap i helsefagene
- etiske teorier, modeller og problemstillinger som er viktige for fagområdet
Ferdigheter
Studenten kan:
- bruke vitenskapsteoretisk kunnskap i møte med praksisnære problemstillinger
- analysere og drøfte kritisk ulike kilder, og anvende disse i faglige resonnement
- identifisere og diskutere etiske problemstillinger og dilemmaer i helsefaglig arbeid
Generell kompetanse
Studenten kan:
- anvende, analysere og kritisk vurdere forskningsbasert kunnskap innen fagområdet
- analysere relevante fag- yrkes- og forskningsetiske problemstillinger
- analysere forholdet mellom teoretisk kunnskap, fagutøvelse og etikk
Learning outcomes
Individuell skriftlig eksamen på 3 timer
Eksamensresultat kan påklages. Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamensform bli benyttet. Ved eventuell bruk av muntlig eksamen ved ny og utsatt eksamen, kan eksamensresultat ikke påklages.
Teaching and learning methods
Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen over 3 uker. Besvarelse på 3000-3500 ord.
Vurderingsuttrykk: Gradert skala A-F
Sensorordning: Ekstern sensor deltar i utarbeidelsen av eksamensoppgaver og vurderingskriterier og vurderer minimum 20 % av besvarelsene sammen med en intern sensor. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.
Hjelpemidler til vurdering/eksamen
Alle hjelpemidler tillatt.
Pensumliste
Pensum er på ca. 800 sider.
Course requirements
I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.
Assessment
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Permitted exam materials and equipment
Opptak til programmet.
Undervisningen i emne 3 og 4 går parallelt.
Grading scale
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- ha omfattende kunnskap om grunnskolens algebra og om de matematiske prosessaspektene som inngår
- har avansert teoretisk kunnskap om læring og undervisning av algebra på 1.-7. trinn
- har fordypet kunnskap om matematikkundervisning hvor elevers matematiske tenkning og samarbeid står sentralt
Ferdigheter
Studenten
- kan begrunne fagdidaktiske valg i undervisning av algebra på bakgrunn av selvstendige analyser og vurderinger av eksisterende teorier og metoder
- kan vurdere elevinnspill og ta begrunnede valg om respons, også når innspillene er uventede
- kan undervise forsknings- og erfaringsbasert
- kan bruke arbeidsmåter som fremmer elevenes undring, kreativitet, evne til samarbeid og til å arbeide systematisk for å utvikle sin algebraiske tenkning
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og kritisk vurdere faglige problemstillinger
- arbeide selvstendig med å videreutvikle egen kompetanse, justere egen praksis og bistå andre matematikklærere i å utvikle deres praksis
- kan vurdere og anvende relevant teori og relevante forskningsresultater som grunnlag for sin undervisningspraksis og kan begrunne faglig sine valg, også i lærerkollegiet;
Examiners
Undervisningen i emne 3 og emne 4 utgjør til sammen tre samlinger i høstsemesteret og tre samlinger i vårsemesteret. Den første samlingen går over tre dager, og de resterende over to dager. Samlingene er obligatoriske. Studentene forventes å delta aktivt i samlingene og å ta ansvar for egen læring. OsloMets digitale læringsplattform vil bli benyttet. Studentene arbeider i grupper gjennom hele studieåret. Se programplanen for utfyllende informasjon.
Praksis
Studiet inkluderer ikke veiledet praksisopplæring.