EPN-V2

MAERGD4300 Quantitative methodology Course description

Course name in Norwegian
Kvantitativ forskningsmetode
Study programme
Master Programme in Occupational Therapy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Programme description
Course history

Introduction

Gradert skala A-F.

Required preliminary courses

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.

Learning outcomes

Emnet skal i tillegg til å gi en innføring i språkholdninger og språkideologi i praksis, med særlig vekt på tegnspråk og tegnspråklige, også gi studenten mulighet til å reflektere over egne og andres holdninger til ulike språk og modaliteter. Emnet skal sette studenten i stand til å kjenne igjen og innta en kritisk holdning til språkideologier i samfunnet, og bli bevisst egne og andres språkholdninger, slik at de kjenner igjen og kan bruke denne kunnskapen i profesjonelle sammenhenger.  

Teaching and learning methods

The work methods vary between lectures, seminars with active discussion among students, seminars in data laboratories, group work and self-study. Part of the course is taught jointly with other master's programmes at the faculty.

Course requirements

Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter

Assessment

Assessment content: The learning outcomes

Form of assessment: Individual home exam, approx. 2500 words. The assignment is handed out at the start of the course and is submitted approx. three weeks after the last day of the last session.

Resit exam: The student submits a reworked version of the paper.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

An external examiner takes part in preparing the exam questions and assessment criteria and assesses a minimum of 20% of the papers together with an internal examiner. Two internal examiners will assess the remaining papers. The external examiner's assessment shall benefit all the students.