Programplaner og emneplaner - Student
MAERGD4200 Philosophy of Science and Research Ethics Course description
- Course name in Norwegian
- Vitenskapsteori og etikk
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
The course deals with different theory of science perspectives with a focus on topics with special relevance to the health field, such as area of knowledge and activity. Key topics are the relationship between theoretical and practical knowledge, evidence-based and experience-based knowledge, scientific realism and constructivism, and holism and reductionism. Different perspectives on humanity and examples of different theoretical approaches to the body are discussed. The course discusses challenges faced in the theory and practice of the health profession when encountering modern science.
-
Required preliminary courses
Ingen utover opptakskrav.
-
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student has
- in-depth knowledge about the most important theory of science traditions and issues that have moulded the view of knowledge in the health professions
- in-depth knowledge about ethical theories, models and issues which are important for the field
Skills
The student is capable of
- using theory of science knowledge when encountering practical issues
- analysing and discussing different sources in a critical manner, and applying these in an academic reasoning
- identifying and discussing ethical issues and dilemmas in health care work
Competence
The student is capable of
- analysing and making critical assessments of research-based knowledge in the field
- analysing relevant academic, professional and research ethics issues
- analysing the relationship between theoretical knowledge, professional practice and ethics
-
Teaching and learning methods
The work methods vary between lectures, seminars with active discussion among students, group work and self-study. Part of the course is taught jointly with other master's programmes at the faculty.
-
Course requirements
Ingen arbeidskrav/obligatoriske aktiviteter
-
Assessment
- Forelesninger, veiledning og øvingsoppgaver
- Bruk av programvare til simulering (feks Python, Excel eller andre programvarer)
- Selvstudium og gruppearbeid
- Emnet omfatter laboratorieøvinger i geoteknikk samt prosjektoppgave som dekker utdrag av relevant FoU innen geoteknikk
- Muligheter for feltbefaring
-
Permitted exam materials and equipment
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Deltakelse i lab- (3 laboratorieøvinger, totalt 6 timer)
- Individuele øvingsoppgaver i geoteknikk (3)
-
Grading scale
Del 1: Individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 3 timer (80%)
Del 2: Individuell rapport fra laboratorieøvinger (20%)
Begge eksamensdeler må være vurdert til karakter bestått/E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emnet.
Eksamensresultat kan påklages.
Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamensform bli benyttet. Ved eventuell bruk av muntlig eksamen ved ny og utsatt eksamen, kan eksamensresultat ikke påklages.
-
Examiners
Tillatte hjelpemidler: Alle trykte og skrevne hjelpemidler samt godkjent kalkulator som ikke kan kommunisere trådløst eller regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas. Forhåndsgodkjent ordbok. Skrive- og tegnesaker. Det følger ikke med vedlegg til eksamen, kandidatene må ha med seg alle nødvendige standarder, tabeller etc.