EPN-V2

MAERGD4100 Knowledge Translation Course description

Course name in Norwegian
Kunnskapstranslasjon
Study programme
Master Programme in Occupational Therapy
Master Programme in Occupational Therapy, elective modules
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Studiet organiseres på deltid og er samlings- og nettbasert. Det legges vekt på oppgave- og prosessorientering, prosjekt- og utviklingsarbeid, deltakermedvirkning og erfaringslæring.

På samlingene legges det opp til en kollektiv læringsprosess. Introduksjon av faglige temaer, dialog, gruppearbeid og erfaringsdeling med refleksjon er i fokus. I tillegg kommer det systematiske og praktiske arbeid med læring og utvikling på egen skole, som må organiseres opp og integreres i det daglige arbeidet. Mellom samlingene forutsettes det at studentene deltar på nettbasert samhandling.

Required preliminary courses

Arbeidskravene skal bidra til refleksjon og læring, og bidra til at studentene er aktive og medansvarlige for egen studieprogresjon. Alle arbeidskrav må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen. Arbeidskrav skal være levert/utført innen fastsatte frister. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med den aktuelle læreren.

Arbeidskrav vurderes til «godkjent» eller «ikke godkjent». Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen «ikke godkjent», har anledning til én ny innlevering. Studenten må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Studenter som ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen og som ikke har dokumentert gyldig årsak, får ingen nye forsøk. Nærmere informasjon om arbeidskrav finnes i den enkelte emneplan.

Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slike læringsferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 80 % tilstedeværelse. Fravær ut over 20 % må kompenseres ved ekstra oppgave/faglig arbeid etter avtale med faglærer.

Learning outcomes

Studentenes rettigheter og plikter ved eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Forskriften beskriver blant annet vilkår for ny/utsatt eksamen, klageadgang og hva som regnes som fusk ved eksamen.

Retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet regulerer bruken av sensorer på studiet.

Content

The course is taught over ten weeks and consists of six thematically limited parts, which build on each other:

  • Part 1: KT terminology - Terms which define the relationship between research and society
  • Part two: KT theories - Theories which explain the space for possibilities between research and society
  • Part three: KT strategies I - Translation: Research communication, research dialogue and research dissemination
  • Part four: KT strategies II - Translation: Research-based development and innovation
  • Part five: KT interventions - Translation: Implementation of research-based knowledge
  • Part six: KT criticism - Challenges, dilemmas and possibilities between research and society

Teaching and learning methods

Godkjent av prodekan for studier LUI Dato 01.02.2018

Endringer godkjent av prodekan for studier 23. mai og 4. juni 2019 Gjeldende fra høstsemesteret 2019

Course requirements

Ingen arbeidskrav

Assessment

Assessment content: The learning outcomes

Form of assessment: Home exam: individual written assignment, up to 4.000 words, excluding references.

Time: Work on the assignment will take place throughout the course.

Resit exam: The student submits a reworked version of the paper.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted.

Grading scale

Pass/fail

Examiners

One external and one internal examiner will assess the papers.