Programplaner og emneplaner - Student
MAELD4200 Physiotherapy for Elderly People with a Disability Course description
- Course name in Norwegian
- Fysioterapi for eldre personer med redusert funksjon
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adult
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian
Older adults with major physical and/or cognitive problems are the main group in the institutional health service. The main focus of this course is on assessment, treatment, and health maintenance and rehabilitation activities. The course is based on different theoretical perspectives, with an emphasis on critical analysis and assessment of the existing knowledge basis for examination, treatment, rehabilitation and preventive measures. The course also deals with principles for development and quality improvement work/research related to physiotherapy practice.
Recommended preliminary courses
Retten til å avlegge eksamen forutsetter følgende godkjente arbeidskrav:
- Studenten skal individuelt eller i gruppe på inntil tre velge tema for masteroppgave og levere prosjektskisse på 1800 ord +/- 10 %.
- Studenten skal individuelt eller i gruppe på inntil tre levere en gjennomgang av forskningslitteratur knyttet til masteroppgavens tema med et omfang på 1600 ord +/- 10 %.
Prosjektskisse og gjennomgangen av forskningslitteraturen skal vise forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med i masteroppgaven. Arbeidskravet vil danne grunnlag for tildeling av veileder til masteroppgaven.
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the Master’s Degree Programme in Health Sciences and hold authorisation as a physiotherapist.
It is assumed that the student has or will obtain access to physiotherapy work with older adults when taking the course.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can analyse theories, principles and concepts related to evidence-based practice with respect to older adults with a disability
- can analyse their own professional role and function in treatment and rehabilitation of older adults with a disability
Skills
The student
- can assess the physical function, activity and participation of older adults living in healthcare institutions
- can prioritise, plan, execute and evaluate different interventions for older adults with a disability
- can analyse scholarly and professional problems related to evidence-based practice
- can integrate knowledge from research with clinical experience and the older adult´s experience and preferences
- can critically analyse challenges and barriers related to the implementation of evidence-based interventions in clinical practice
General competence
The student
- can contribute to professional development in physiotherapy for the older adults
- can analyse scholarly, professional and ethical problems related to evidence-based practice in physiotherapy for the older adults
- can communicate with colleagues, patients and next of kin about specific problems related to physiotherapy for the older adults
Teaching and learning methods
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, seminarer, selvstudier, arbeidsoppgaver og veiledning. Undervisning gjennomføres samlingsbasert med 2 samlinger hver på 5 dager, hvorav 1 dag settes av til selvstudier med veiledning.
Course requirements
The following must have been approved in order for the student to take the examination:
- a minimum of 80% attendance at seminars where students present their assignments, and in group supervision.
Assessment
Fagplanen tilhørende dette emnet er lagt på emne MGEN4100 Engelsk og engelskdidaktikk 1.
Permitted exam materials and equipment
Ingen.
Grading scale
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i engelskfaget og fagets didaktikk
- har inngående kunnskap om relevant forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
- har inngående kunnskap om begynneropplæring (trinn 1-7)
- har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om engelskfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i engelskfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan på avansert nivå anvende prinsipp for læringsorientert vurdering i engelskfaget og slik bidra til at elvene lærere å reflektere over egen læring og utvikling
- kan utvikle, gjennomføre og evaluere forskningsbasert begynneropplæring som er forankret i avansert kunnskap (trinn 1-7)
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler engelskfagets didaktikk.
Generell kompetanse
- Studenten
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger og bidra til utvikling av faglig felleskap på den enkelte skole
- kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med engelskfag som grunnlag
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen og har profesjonsfaglig digital kompetanse
- kan bidra ti utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
Examiners
Se fagplanen.
Overlapping courses
Individuell muntlig eksamen på 30 minutter. Tema gis to uker før eksamen. Eksamensspråket er engelsk.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.