Programplaner og emneplaner - Student
MAELD4070 Research Design and Project Description Course description
- Course name in Norwegian
- Forskningsdesign og prosjektbeskrivelse
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for the older adult
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian and English
This course covers the research process from the planning phase until completion of the master’s thesis, including literary searches and referencing, formulation of research questions/hypotheses/issues, choice of research method and development of a project description, as well as ethical assessments relating to the student’s own work. Formal requirements for the project description are also covered to enable the student to complete the project description for their master’s thesis by the end of the course.
Recommended preliminary courses
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Required preliminary courses
Emnet skal dyktiggjøre studenten i krav og oppgaver knyttet til det å være trafikklærer for personer med spesielle behov.
Learning outcomes
None.
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten
- kjenner til aktuelle trafikkpedagogiske og trafikkfaglige utfordringer ved undervisning av elever med spesielle behov
- har kunnskap om utviklingsmetodikk og hvordan denne kan brukes overfor elever med spesielle behov på ulike områder innen det trafikkpedagogiske og trafikkfaglige feltet
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende IKT-verktøy i gjennomføring av undervisningsopplegg og/eller formidling
- kan samarbeide i en prosjektgruppe og reflektere over arbeidet i gruppa og resultatet av arbeidet
- kan tilrettelegge undervisningen for personer som trenger språklig tilrettelegging
Generell kompetanse Studenten
- har innsikt i ulike diagnosers spesifikke utfordringer og hvilke tilrettelegginger de ulike diagnosene
- kan reflektere rundt tilrettelegging av undervisning for personer med spesielle behov
- kan uttrykke forståelse for mangfoldet i befolkningen med fokus på det flerkulturelle
- kan uttrykke forståelse for mangfoldet i befolkningen med fokus på personer med ulike diagnoser
Course requirements
The following must have been approved in order for the student to take the examination:
- compulsory attendance and participation at seminar days for your own specialisation
- presentation of own student’s project description for the master’s thesis with subsequent discussion in a plenary session
- held the role of opponent, providing feedback on one or more fellow students' project plan (peer assessment/opponent)
Assessment
A project examination in the form of a project description for the student's master’s thesis, individual or in groups, depending on whether the thesis will be written individually or in a group. Scope: 3,000 words (+/- 20%). For group assignments, one overall grade is awarded for the whole group.
Resit examination: If the student fails the assignment, he/she will be given opportunity to submit a reworked version.
If the course is taught in English, students can also choose to write/conduct the examination in a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).
Permitted exam materials and equipment
Utforme et undervisningsopplegg med to timers varighet med utgangspunkt i den didaktiske relasjonsmodellen innenfor temaet spesialpedagogikk og mangfold i trafikkopplæringen. Opplegget skal dokumentere kompetanse i undervisning av personer med spesielle behov. Det totale omfanget av dokumentasjonen er ca. 1400 ord. Arbeidet foregår individuelt.
Frist for innlevering av arbeidskrav settes av faglærer. Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides og gis ny vurdering én gang innen ordinær eksamen.
Krav om tilstedeværelse
Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slik læring og ferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere, og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 80 prosent tilstedeværelse. Fravær ut over 20 prosent kan kompenseres etter avtale med faglærer. Ved sykdom eller andre tungtveiende grunner kan det gjøres en avtale med faglærer om gjennomføring av arbeidskravet.
Arbeidskravene må være godkjent og tilstedeværelseskravet må være oppfylt før eksamen kan gjennomføres. Det vises til avsnitt om arbeidskrav i programplanen.
Grading scale
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Examiners
Grade scale A-F.
Overlapping courses
Signe Ylvisaker and Berit Bergheim.