Programplaner og emneplaner - Student
MABY5430 Foundation Solutions Course description
- Course name in Norwegian
- Foundation Solutions
- Study programme
-
Master’s Programme in Civil Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
None.
Recommended preliminary courses
Forelesninger, seminarer, veiledning og selvstudier. Alle får tildelt veileder.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The student
- can describe an account of key terms in drug handling
- can describe the procedure for handling drugs from the drug is prescribed until taken it or it has been disposed of
- describe generic drug substitution and applying the Norwegian Medicines Agency's substitution list or local substitution list
- referring to relevant legislation and regulations for the use of drugs, including regulation for documentation, handling of non-conformities and disposal
Skills
The student
- can carry out independent and faultless calculations of drug dosages, quantities and strengths using different methods of administration
- can assess and checking their own and other people’s calculations
- can usiereference works such as Felleskatalogen and Legemiddelhåndboka
General competence
The student
- has knowledge of and understanding of the connection between proper drug handling and patient safety
Teaching and learning methods
Self-study, lectures, work on assignments in groups at workshop. Digital learning activities. Simulation in drug calculations and drug administration at the SF-unit.
Course requirements
The following must have been completed and approved in order for a student to take the exam:
- Simulation in drug administrations.
- Multiple choice assignment, qualifying arithmetic problems (100 % correct).
Assessment
Supervised individual written exam.
- 3 hours
- To pass the exam, the student must submit a faultless answer paper.
Permitted exam materials and equipment
Calculator handed out by the university.
Grading scale
Bacheloroppgaven er en avsluttende fordypningsoppgave i sykepleiefaget. Gjennom arbeidet med bacheloroppgaven får du erfaring med fordypning innenfor et avgrenset område, og mulighet for å utvikle din evne til faglig selvstendighet. Tema skal knyttes til kunnskap om sykepleieprofesjonen, pasienter og/eller pårørende. I bacheloroppgaven skal du gjøre systematiske litteratursøk for å anvende resultater fra nyere forskning relatert til den valgte problemstillingen. Bacheloroppgaven stiller krav til systematisk og klar fremstilling. Tittel på bacheloroppgaven framkommer på vitnemålet.
I høstsemesteret vil det settes opp noe undervisning knyttet til for eksempel utvikling av foreløpig tema og problemstilling til bacheloroppgaven, jamfør arbeidskravet Prosjektbeskrivelse for bacheloroppgaven.
Examiners
- Emotional factors in design/psychological mechanisms in design
- Experimentation and fieldwork
- Service experience
- User behavior
- Task analysis
- Human to human, human to product interaction
- Mastery, resilience, motivation
- Different forms of user engagement
Course contact person
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for sykepleiers rolle og ansvar innenfor et avgrenset fordypningsområde
- kan oppsummere relevant forskning og fagutvikling innenfor valgte fordypningsområde
Ferdigheter
Studenten
- kan utarbeide en prosjektbeskrivelse som konkretiserer tidsplan og hvordan bacheloroppgaven skal gjennomføres med tilgjengelige ressurser
- kan formulere en tydelig sykepleiefaglig problemstilling som er mulig å besvare innenfor oppgavens ramme
- kan gjennomføre en avgrenset systematisk litteraturstudie i tråd med gjeldende vitenskapelige normer
- kan avklare begreper, analysere og vurdere ulike kunnskapskilder og anvende disse til å formulere faglige resonnementer
- kan presentere fagstoff på en selvstendig, logisk, kritisk og systematisk måte
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle og argumentere for styrker og svakheter ved egen studie, substansielt og metodisk
- kan reflektere over forskningsetiske problemstillinger