Programplaner og emneplaner - Student
MABY5420 Geotechnical Site Investigation and Laboratory Testing Course description
- Course name in Norwegian
- Geotechnical Site Investigation and Laboratory Testing
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
This course provides the fundamental base for geotechnical assessments by introducing the whole investigation cascade from field investigations to laboratory experiments, and ground modelling with the acquired data. A range of field techniques to obtain soil and rock samples and perform in situ testing is introduced. Students are familiarized with laboratory testing, from basic index test to the most advanced stress path apparatuses, together with the interpretation of the data obtained. The knowledge of soil behaviour will be reinforced, allowing students to understand practical problems when deriving geotechnical parameters. The compilation and integration from field and laboratory data into a geotechnical ground model will be discussed. This includes challenges and advantages of 3D ground modelling in general and in the context of Building Information Modelling (BIM) in particular.
-
Recommended preliminary courses
BYGG1001 Geoteknikk og tilsvarende
-
Learning outcomes
After completing this course, the student will gain the following knowledge, skills and general competence:
Knowledge
Students have in-depth knowledge of:
- Desk study resources, understanding your site and the conditions
- Onshore and offshore site investigation techniques related to drilling, in-situ sampling, and testing,
- Geotechnical index and advanced laboratory tests,
- Experimental data assessment and interpretation,
- Basics of 3D ground modelling with and without BIM.
Skills
Students can:
- distinguish different drilling, sampling and field techniques to be used to obtain high quality samples, and to derive geotechnical parameters in the field,
- select adequate laboratory tests for a range of geotechnical design problems and know how to interpret geotechnical laboratory tests results,
- provide a ground model for further geotechnical assessments.
General competence
Students:
- are familiar with drilling, sampling and testing field techniques, and can decide which technique to use in the field depending on the specific soil conditions,
- can understand the basic principles of geotechnical testing apparatuses and are able to conduct index and advanced tests.
- Students can interpret geotechnical tests results and critically identify advantages, and disadvantages of different testing techniques,
- Students can translate geotechnical test results into a ground model and familiar with different ground modelling techniques
-
Teaching and learning methods
Eksamen i emnet er tredelt:
1. Hjemmeeksamen i teaterhistorie - individuell skriftlig oppgave
oppgaven skal være på 2500 ord (+/- 10%).
Hjemmeeksamenen teller 20 prosent av endelig bestått karakter. Eksamensresultat kan påklages.
2. Skriftlig fordypningsoppgave - individuell
Oppgaven skal ha fokus på en selvvalgt dramapedagogisk problemstilling som utdypes i et selvstendig dramapedagogisk opplegg. Teori og metode skal drøftes i relasjon til eget opplegg, eget tema og problemstilling. Fordypningsoppgaven vurderes på følgende grunnlag:
- Studentens evne til å reflektere omkring dramapedagogiske problemstillinger.
- Studentens evne til å kunne planlegge et forløp med den nødvendige metodeanalyse og strukturering.
Oppgaven skal være på 3000 ord (+/- 10%). Fordypningsoppgaven teller40 prosent av endelig bestått karakter. Eksamensresultat kan påklages.
3. Praktisk utøvende eksamen - gruppe
Studentene får forelagt utvalgte tekster og/eller objekter. Gruppen har én uke til å utarbeide sin formidling i dramatisk form. Praktisk utøvende eksamen vurderes på følgende grunnlag:
- Gruppens evne til å beherske uttrykk og samspill.
- Gruppens innsikt i dramaturgiske og estetiske kriterier.
- Gruppens evne til å vurdere eget arbeid både når det gjelder prosess og produkt.
Praktisk utøvende eksamen teller 40 prosent av endelig bestått karakter.
Eksamensresultat kan ikke påklages.
I enkelte tilfeller kan praktisk/muntlige gruppeeksamener avvikles som individuell eksamen.
Alle eksamensdelene må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få endelig bestått karakter.
-
Course requirements
Gradert skala A-F.
-
Assessment
1. Hjemmeeksamen i teaterhistorie - individuell skriftlig oppgave
En intern sensor og en medsensor (vurderer et utvalg av eksamensoppgavene). Ekstern sensor kan anvendes.
2. Fordypningsoppgave - individuell
En intern sensor og en medsensor (vurderer et utvalg av eksamensoppgavene). Ekstern sensor kan anvendes.
3. Praktisk utøvende eksamen - gruppe
Vurderes av to sensorer. Emnet kan bli trukket ut til ekstern sensur.
-
Permitted exam materials and equipment
Emnet inneholder følgende tre hovedområder:
- Dramapedagogikk.
- Teaterkunnskap.
- Uttrykk og samspill.
-
Grading scale
Emnet er 100% faglig overlapp med emne ZDT1 Drama og teaterkommunikasjon.
-
Examiners
Two examiners, one internal and one external.