EPN-V2

MABY5420 Geotechnical Site Investigation and Laboratory Testing Course description

Course name in Norwegian
Geotechnical Site Investigation and Laboratory Testing
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history
Curriculum
FALL 2023
Schedule
  • Introduction

    This course provides the fundamental base for geotechnical assessments by introducing the whole investigation cascade from field investigations to laboratory experiments, and ground modelling with the acquired data. A range of field techniques to obtain soil and rock samples and perform in situ testing is introduced. Students are familiarized with laboratory testing, from basic index test to the most advanced stress path apparatuses, together with the interpretation of the data obtained. The knowledge of soil behaviour will be reinforced, allowing students to understand practical problems when deriving geotechnical parameters. The compilation and integration from field and laboratory data into a geotechnical ground model will be discussed. This includes challenges and advantages of 3D ground modelling in general and in the context of Building Information Modelling (BIM) in particular.  

  • Recommended preliminary courses

    BYGG1001 Geoteknikk og tilsvarende

  • Learning outcomes

    After completing this course, the student will gain the following knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    Students have in-depth knowledge of:

    • Desk study resources, understanding your site and the conditions
    • Onshore and offshore site investigation techniques related to drilling, in-situ sampling, and testing,
    • Geotechnical index and advanced laboratory tests,
    • Experimental data assessment and interpretation,
    • Basics of 3D ground modelling with and without BIM.

    Skills

    Students can:

    • distinguish different drilling, sampling and field techniques to be used to obtain high quality samples, and to derive geotechnical parameters in the field,
    • select adequate laboratory tests for a range of geotechnical design problems and know how to interpret geotechnical laboratory tests results,
    • provide a ground model for further geotechnical assessments.

    General competence

    Students:

    • are familiar with drilling, sampling and testing field techniques, and can decide which technique to use in the field depending on the specific soil conditions,
    • can understand the basic principles of geotechnical testing apparatuses and are able to conduct index and advanced tests.
    • Students can interpret geotechnical tests results and critically identify advantages, and disadvantages of different testing techniques,
    • Students can translate geotechnical test results into a ground model and familiar with different ground modelling techniques
  • Teaching and learning methods

    Eksamen i emnet er tredelt:

    1. Hjemmeeksamen i teaterhistorie - individuell skriftlig oppgave

    oppgaven skal være på 2500 ord (+/- 10%).

    Hjemmeeksamenen teller 20 prosent av endelig bestått karakter. Eksamensresultat kan påklages.

    2. Skriftlig fordypningsoppgave - individuell

    Oppgaven skal ha fokus på en selvvalgt dramapedagogisk problemstilling som utdypes i et selvstendig dramapedagogisk opplegg. Teori og metode skal drøftes i relasjon til eget opplegg, eget tema og problemstilling. Fordypningsoppgaven vurderes på følgende grunnlag:

    • Studentens evne til å reflektere omkring dramapedagogiske problemstillinger.
    • Studentens evne til å kunne planlegge et forløp med den nødvendige metodeanalyse og strukturering.

    Oppgaven skal være på 3000 ord (+/- 10%). Fordypningsoppgaven teller40 prosent av endelig bestått karakter. Eksamensresultat kan påklages.

    3. Praktisk utøvende eksamen - gruppe

    Studentene får forelagt utvalgte tekster og/eller objekter. Gruppen har én uke til å utarbeide sin formidling i dramatisk form. Praktisk utøvende eksamen vurderes på følgende grunnlag:

    • Gruppens evne til å beherske uttrykk og samspill.
    • Gruppens innsikt i dramaturgiske og este­tiske kriterier.
    • Gruppens evne til å vurdere eget arbeid både når det gjelder prosess og produkt.

    Praktisk utøvende eksamen teller 40 prosent av endelig bestått karakter.

    Eksamensresultat kan ikke påklages.

    I enkelte tilfeller kan praktisk/muntlige gruppeeksamener avvikles som individuell eksamen.

    Alle eksamensdelene må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få endelig bestått karakter.

  • Course requirements

    Gradert skala A-F.

  • Assessment

    1. Hjemmeeksamen i teaterhistorie - individuell skriftlig oppgave

    En intern sensor og en medsensor (vurderer et utvalg av eksamensoppgavene). Ekstern sensor kan anvendes.

    2. Fordypningsoppgave - individuell

    En intern sensor og en medsensor (vurderer et utvalg av eksamensoppgavene). Ekstern sensor kan anvendes.

    3. Praktisk utøvende eksamen - gruppe

    Vurderes av to sensorer. Emnet kan bli trukket ut til ekstern sensur.

  • Permitted exam materials and equipment

    Emnet inneholder følgende tre hovedområder:

    • Dramapedagogikk.
    • Teaterkunnskap.
    • Uttrykk og samspill.
  • Grading scale

    Emnet er 100% faglig overlapp med emne ZDT1 Drama og teaterkommunikasjon.

  • Examiners

    Two examiners, one internal and one external.