Programplaner og emneplaner - Student
MABY5200 Structural Dynamics Course description
- Course name in Norwegian
- Structural Dynamics
- Study programme
-
Master’s Programme in Civil Engineering
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Structures are often subjected to dynamic loads during their lifetime. This course aims to equip students with knowledge in structural dynamics, with particular emphasis on the building and bridge structures. The course is intended to provide necessary knowledge to determine the structural response to dynamic loads. Topics include single-degree-of-freedom (SDOF) systems, response to harmonic loading, response to impulsive transient loading, numerical integration, element stiffness, mass and damping matrices, multi-degree-of-freedom (MDOF) systems, damping, and eigenvalue problems. Theoretical knowledge on structural dynamics will be supplemented by its application on different structural engineering problems such as vibration control, system identification, earthquake response.
Recommended preliminary courses
No formal requirements over and above the admission requirements.
Required preliminary courses
Kunnskap
Studenten har kunnskap om:
- sentrale styringsdokumenter for opplæring
- yrkesetiske prinsipper og dilemmaer som kan oppstå i skolehverdagen
- teori om barn og unges læring og utvikling
- klasseledelse og lov og prinsipp om likeverdig og tilpasset opplæring
- skolen som læringsarena og flerkulturell møteplass
- likheter og forskjeller i elevers oppvekstbetingelser
- sosiale og emosjonelle vansker hos barn og unge, og vold og seksuelle overgrep
- barn og unges rettigheter i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv, og kjennskap til forebyggende og helsefremmende tiltak i skolen
Ferdigheter
Studenten kan:
- reflektere over og begrunne egne pedagogiske valg i lys av læreplanverk, yrkesetikk, relevant teori og praksiserfaring
- reflektere over noen etiske dilemmaer knyttet til egen profesjonsutøvelse
- legge til rette for et inkluderende læringsmiljø tilpasset elevers læringsbehov, og begrunne valg av ulike perspektiver og strategier for læring
Generell kompetanse
Studenten:
- har evne til analytisk refleksjon over egen undervisningspraksis ut fra skolens verdigrunnlag og overordnede mål
- er bevisst sin rolle som leder av læringsprosesser og er i stand til å legge til rette for et trygt og stimulerende læringsmiljø
- kan vurdere ulike lærings- og undervisningsopplegg relatert til elevers ulike behov og læringsbetingelser
Learning outcomes
Arbeidet med de tre målområdene må ses i sammenheng med praksisopplæringen og undervisningen i fagdidaktikk (se egen emneplan for praksis). Alle aspekter ved målområdene behandles nødvendigvis ikke i undervisningen, men skal dekkes av studenten selv gjennom pensumlitteratur, aktiv deltakelse i undervisningen og øvrig studiearbeid.
Sentrale problemstillinger tematiseres fra ulike perspektiver i løpet av studiet. Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, ulike former for gruppe- og prosjektarbeid samt selvstudium. Arbeidsmåtene omfatter øvelse i ulike vurderings- og veiledningsformer underveis.
Teaching and learning methods
The exam in the course is threefold:
- Written master’s thesis - individual
The thesis shall document the student's research and development work. The documentation shall contain one theoretical and one practical-aesthetic part linked to the research question discussed.
The master’s thesis is assessed by one external and one internal examiner on the basis of the following criteria:
- the overall discussion of a limited research question in the programme's main areas
- the research discussion of the elements included in the work: research question(s), data, method, presentation, interpretation and angles of discussion
- the connection between theory and the relevant practical-aesthetic work
- clear form of presentation
- correct use of references
- independent reflection and use of theory
- analytical and ethical use of source material
The thesis must have a scope of 80 pages (+/- 10%).
The master’s thesis counts for 50% of the final master’s project grade.
- Public presentation/production/performance - individual
The public presentation shall give an overall presentation of the material. It is based on the master's thesis' practical aesthetic part and artistic research.
The public presentation/production/performance is assessed by one external and one internal examiner on the basis of the following criteria:
- overall aesthetic presentation
- clear form of communication, qualified and conscious choices and relevant content
The public presentation/production/performance counts for 25% of the final master’s project grade.
- Oral exam - individual
The oral exam is based on a discussion of the master’s thesis and relevant literature (common syllabus and literature selected by the student).
The oral exam is assessed by one external and one internal examiner on the basis of the following criteria:
- the student’s ability to discuss and assess
- the student’s use and understanding of the literature used
- the student's reflection on his/her own master’s project
The oral exam counts for 25% of the final master’s project grade.
Students who due to valid absence do not take one or several exam parts that make up the ordinary exam, or who are given an F in one or more of the exam parts that make up the exam, can register for a resit/rescheduled exam.
Students who take the resit exam in MEST5900 must take all parts of the exam. Students who do not take one or more parts of the exam in the course due to valid absence, or who are awarded an F grade for such an exam, can register for a resit/rescheduled exam. Resit/rescheduled exams are organised early in the following semester.
Course requirements
I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes gradert skala A-F.
Alle eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emne.
De tre eksamensdelene i avsluttende eksamen gir én sluttkarakter. Denne fremkommer på karakterutskrift/vitnemål sammen med tittel på masteroppgaven og navn på studieretningen.
Det kan framsettes klage på del 1 masteroppgaven. Del 2 og 3 er definert som praktisk/muntlig eksamen og eksamensresultatet kan derfor kun påklages med grunnlag i formelle feil.
Assessment
I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått. Alle eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emnet.
Permitted exam materials and equipment
Vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Grading scale
Graded scale A-F.
Examiners
One internal examiner. External examiners is used regularly.
Course contact person
Emrah Erduran