EPN-V2

MABY5030 Advanced Road Engineering Course description

Course name in Norwegian
Advanced Road Engineering
Study programme
Master’s Programme in Civil Engineering
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

This course will cover two important aspects of flexible pavements. The first part is mainly concerned with theories and procedures for determining fundamental properties of asphalt materials for material evaluation and pavement design, with topics like mechanistic flexible pavement design, advanced material characterization, deterioration mechanisms and performance prediction.

The second part covers pavement management and rehabilitation. Topics include: network and project level management, pavement distress surveys, non-destructive testing for condition measurements, maintenance and rehabilitation strategies and life cycle cost considerations.

Recommended preliminary courses

Alle hjelpemidler tillatt.

Learning outcomes

Naturfag og naturfagdidaktikk 1 gir studentene avansert og utdypende naturfaglig kunnskap innen biologi, fysikk og kjemi med relevans for grunnopplæringen. Studentene vil arbeide med utvalgte kjerneelementer (Big Ideas) i naturfag og legge til rette for progresjon av disse kjerneelementene gjennom skoleløpet fra begynneropplæring til fullført grunnskole. Her vil dybdelæring være et sentralt begrep. Det legges også vekt på utforskende arbeidsmåter inne og ute.

Teaching and learning methods

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap i noen sentrale deler av naturfagdidaktikken med relevans for læreres yrkesutøvelse og naturfaglige forståelse
  • har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring av naturfagets sentrale idéer
  • har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov på ulike læringsarenaer
  • har utdypet kunnskap om begynneropplæring i naturfag [trinn 1-7]

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
  • kan planlegge og gjennomføre naturfagundervisning inne og ute som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
  • kan utvikle, gjennomføre og evaluere forskningsbasert begynneropplæring som er forankra i avansert kunnskap [trinn 1-7]

Generell kompetanse

Studenten

  • kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere ressurser og undervisning i naturfag
  • kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og naturfagdidaktisk nytenkning i skolen

Course requirements

No work requirements

Assessment

The exam consist of two parts:

Part 1 Individual written exam under supervision of three hours, which counts 70 %.

Part 2 Project work in groups of two to three students, resulting in an written report and and oral presentation (the written report, the work process and the oral presentation are all considered) which counts 30 %.

Both parts of the examination must be graded pass/E or better in order to pass the course.

Exam part 1) can be appealed.

Exam part 2) cannot be appealed.

In case of a new and postponed individual written examination, an oral examination form may be used. If an oral examination is applied for a new and postponed examination, this cannot be appealed.

Permitted exam materials and equipment

Se fagplanen.

Grading scale

Graded scale A-F

Examiners

Part 1 One internal examiner

Part 2 Two internal examiners (representing Part 1 and Part 2 of the course)

External examiners will be used with regular intervals.

Course contact person

Individuell skriftlig femdagers hjemmeeksamen. Omfang 2500 ord (+/- 10%).

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.