EPN-V2

MABU4200 Physiotherapy for Children and Adolescents - Part 2 Course description

Course name in Norwegian
Fysioterapi for barn og unge - del 2
Study programme
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and Adolescents
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Language of instruction: Norwegian

The course builds on knowledge, skills and general competence acquired from the course MABU4100. The purpose of the course is to enable the students to apply and critically assess various knowledge as the basis for physiotherapy adapted to children and adolescents. The course provides a broad theoretical foundation as a basis for measures in which research-based, experience-based and user knowledge are integrated in the design of interventions. Family-centred services and interprofessional work in health-promoting and preventive work, treatment and habilitation are key topics in the course.

Recommended preliminary courses

MABU4100 Physiotherapy for Children and Adolescents - Part 1, 10 ECTS credits.

Required preliminary courses

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende obligatoriske aktiviteter godkjent:

  • Arbeidskrav 1: Ferdighetstrening i profesjonell samhandling over 5 dager á 4 timer

Ferdighetstrening gjennomføres over de to emnene BV2700 Arbeid i barnevernstjenesten og BV2800 Miljøterapeutisk arbeid med barn og unge. Deltakelsen i ferdighetstreningen regnes samlet for begge emnene og registreres under emnet BV2800 Miljøterapeutisk arbeid med barn og unge.

For obligatorisk undervisning stilles det krav om 80 % tilstedeværelse og aktiv deltakelse. Ved samlet fravær over 20 % gis et omfattende arbeidskrav som kompensasjon for fraværet og manglende aktiv deltakelse. Ved et samlet fravær utover 40 % mister studenten retten til å framstille seg til eksamen i emnet BV2800 Miljøterapeutisk arbeid med barn og unge.

Den enkelte student har selv ansvar for å få dokumentert sin tilstedeværelse. Lengden på undervisningsdagene vil variere, og den enkelte student har ansvar for å holde seg orientert om lengden på hver undervisningsdag. Begrunnelsen for krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse i ferdighetstrening er at studenten får tilegnet seg kompetanse og praktiske ferdigheter som er en del av formålet med emnet, og som studenten ikke kan tilegne seg ved kun å lese pensum og/eller ta eksamen.

Learning outcomes

Eksamen i emnet er individuell skriftlig skoleeksamen på 6 timer.

Teaching and learning methods

Følgende hjelpemidler er tillatt:

  • Eksamensversjonen av Lovdata Pro.

Course requirements

Gradert skala A-F.

Assessment

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.

Permitted exam materials and equipment

Emnet er ekvivalent med emnene BV2200 Barnevern i velferdsstaten - melding, undersøkelse og hjelpetiltak og BV2300 Barnevern i velferdsstaten - tvangstiltak og plassering utenfor hjemmet.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Overlapping courses

10 ECTS credits overlaps with FYSBA6010 Paediatric physiotherapy - knowledge-based 1, 20 ECTS credits in the topics measures and treatment.