Programplaner og emneplaner - Student
MABU4200 Physiotherapy for Children and Adolescents - Part 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fysioterapi for barn og unge - del 2
- Study programme
-
Master's Programme in Health Sciences - specialisation in Physiotherapy for Children and Adolescents
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Language of instruction: Norwegian
The course builds on knowledge, skills and general competence acquired from the course MABU4100. The purpose of the course is to enable the students to apply and critically assess various knowledge as the basis for physiotherapy adapted to children and adolescents. The course provides a broad theoretical foundation as a basis for measures in which research-based, experience-based and user knowledge are integrated in the design of interventions. Family-centred services and interprofessional work in health-promoting and preventive work, treatment and habilitation are key topics in the course.
Recommended preliminary courses
MABU4100 Physiotherapy for Children and Adolescents - Part 1, 10 ECTS credits.
Required preliminary courses
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende obligatoriske aktiviteter godkjent:
- Arbeidskrav 1: Ferdighetstrening i profesjonell samhandling over 5 dager á 4 timer
Ferdighetstrening gjennomføres over de to emnene BV2700 Arbeid i barnevernstjenesten og BV2800 Miljøterapeutisk arbeid med barn og unge. Deltakelsen i ferdighetstreningen regnes samlet for begge emnene og registreres under emnet BV2800 Miljøterapeutisk arbeid med barn og unge.
For obligatorisk undervisning stilles det krav om 80 % tilstedeværelse og aktiv deltakelse. Ved samlet fravær over 20 % gis et omfattende arbeidskrav som kompensasjon for fraværet og manglende aktiv deltakelse. Ved et samlet fravær utover 40 % mister studenten retten til å framstille seg til eksamen i emnet BV2800 Miljøterapeutisk arbeid med barn og unge.
Den enkelte student har selv ansvar for å få dokumentert sin tilstedeværelse. Lengden på undervisningsdagene vil variere, og den enkelte student har ansvar for å holde seg orientert om lengden på hver undervisningsdag. Begrunnelsen for krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse i ferdighetstrening er at studenten får tilegnet seg kompetanse og praktiske ferdigheter som er en del av formålet med emnet, og som studenten ikke kan tilegne seg ved kun å lese pensum og/eller ta eksamen.
Learning outcomes
Eksamen i emnet er individuell skriftlig skoleeksamen på 6 timer.
Teaching and learning methods
Følgende hjelpemidler er tillatt:
- Eksamensversjonen av Lovdata Pro.
Course requirements
Gradert skala A-F.
Assessment
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.
Permitted exam materials and equipment
Emnet er ekvivalent med emnene BV2200 Barnevern i velferdsstaten - melding, undersøkelse og hjelpetiltak og BV2300 Barnevern i velferdsstaten - tvangstiltak og plassering utenfor hjemmet.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Overlapping courses
10 ECTS credits overlaps with FYSBA6010 Paediatric physiotherapy - knowledge-based 1, 20 ECTS credits in the topics measures and treatment.