Programplaner og emneplaner - Student
MABIO4200 Methods in Biochemistry and Cell Biology Course description
- Course name in Norwegian
- Biokjemiske og cellebiologiske metoder
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
The course forms a theoretical and practical basis for assessing choices and methods that are relevant both in current and future medical diagnostics and research. This comprises immunological, biochemical, cell and molecular biology methods. A selection of these methods are used in the practical work.
-
Recommended preliminary courses
SKOMPPRA4, SYBAPRA4 og SYBASPRA4 er 100% overlappende.
-
Required preliminary courses
Opptak til studiet.
-
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- has advanced knowledge of selected methods in biochemistry and cell biology, their possibilities and limitations
- is capable of discussing theory and principles for advanced in vivo and in vitro protein analyses
- has up to date knowledge of proteomics
- has knowledge of advanced microscopy techniques and their areas of application
- has advanced knowledge of different methods for preparation of transgenic animals, and can explain the laws and regulations that regulate the production of such animals
Skills
The student is capable of
- assessing biochemical and cell biological methods’ suitability, their strengths and weaknesses in an independent manner
- using and critically interpreting results from selected methods in the field of biochemistry and cell biology in an independent manner
- conducting bio-informatic searches in web-based sequence databases
- writing a research report in a scientific manner
Competence
The student is capable of
- critically assessing relevant methods in biomedical research and diagnostics
- designing a research study in biochemistry and cell biology
- making use of, discussing, and disseminating advanced research literature
- critically assessing the ethical dilemmas of using animals in research
-
Teaching and learning methods
Praksisstudier, forelesninger, gruppearbeid, seminarer, skriftlige oppgaver, logg, veiledning og selvstudier.
Studentene gjennomfører først ca. to uker med praksisforberedende kurs, før 8 uker praksis med direkte pasientkontakt. I de to teoriukene vil det bli tilrettelagt for at studentene får innføring i norsk forståelse av kommunikasjon med pasienter og pårørende, opplæring i SF-enheten, teknisk utstyr ol., tilrettelagt for den praksisperioden de skal ut i.
-
Course requirements
Alle praksisstudier innehar forskjellige obligatorisk aktiviteter og oppgaver i gjennomføringen. Se kapittel om praksisstudier.
-
Assessment
Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av praksisperioden.
For å kunne gi en vurdering av studenten i praksis kreves det nok tilstedeværelse.
- Mindre enn 10 % fravær, studenten kan fullføre praksisemnet på vanlig måte.
- 10-20 % fravær, studenten kan hvis mulig, ta igjen praksis man mangler. Dette må avtales med praksisveilederen og veilederen ved universitetet.
- Mer enn 20 % fravær, studenten må ta hele praksisemnet på nytt.
Studentene er ansvarlig for å få kopi av sitt vurderingsskjema fra veileder. Skjemaet skal fremlegges for ny veileder i neste praksisperiode.
-
Permitted exam materials and equipment
Ikke relevant.
-
Grading scale
Bestått-ikke bestått.
-
Examiners
En representant fra praksisstedet og en representant fra universitetet. Endelig vedtak om bestått/ikke bestått fattes av universitetet.