Programplaner og emneplaner - Student
MAATH4200 Complex Interventions with Assistive Technology in Health Course description
- Course name in Norwegian
- Komplekse intervensjoner med assisterende teknologi i helse
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
-
Introduction
This course builds on MAATH4100 The Knowledge Base in Assistive Technology in Health (ATH). It focuses on the development, piloting, implementation, and evaluation of interventions with ATH to promote health, activity, and participation in the population. Complex interventions involve the interplay of various factors at both individual and service levels. Relevant factors include the type of intervention, where and how it is offered, the choice of outcome measures, and the competence of those providing or receiving the intervention. The course covers different phases of developing, piloting, implementing, and evaluating ATH. Students will learn about various guidelines and frameworks for complex interventions. Developing person-centred, cost-effective, and evidence-based interventions requires broad interdisciplinary and interagency collaboration between private and public actors.
-
Recommended preliminary courses
Se programplanen.
-
Required preliminary courses
Students must have been admitted to the Master’s Programme in Health and Technology - Specialisation in Assistive Technology in Health.
-
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can critically evaluate interventions with assistive technologies using guidelines and frameworks for complex interventions.
- can critically assess objective and subjective outcome measures used in activity and movement analysis.
Skills
The student
- can conduct and interpret activity and movement analyses with various user groups.
- can apply needs assessments, develop, pilot, implement, and evaluate person-centred complex interventions with assistive technologies in interdisciplinary collaboration and within their own field.
General competence
The student
- can work in an evidence-based manner with complex interventions involving assistive technologies.
- can analyse, implement, and evaluate complex interventions with assistive technologies in health-promoting, preventive, therapeutic, and (re)habilitative work.
- can acquire specialised knowledge about interventions with assistive technologies and apply this knowledge in their professional role in interdisciplinary collaboration.
-
Teaching and learning methods
The course will use varied, student-active teaching methods. The course is organised in sessions of 3-5 days. Teaching and learning methods include lectures, seminars, digital learning resources, assignments, group work, oral presentations, and self-study. Students participate in demonstrations of technology for monitoring, activity, and movement analysis and learn how to conduct such assessments.
-
Course requirements
None.
-
Assessment
Individual oral examination, up to 30 minutes. Students receive the exam question two days before the exam. The exam begins with the student presenting their answer (approx. 15 minutes) and continues with questions from the examiners (approx. 15 minutes).
The answer can be given in English or a Scandinavian language.
-
Permitted exam materials and equipment
A digital presentation can be brought to the oral exam. All aids are allowed in the preparation of the presentation.
-
Grading scale
Emneplanen er godkjent av utdanningsutvalget ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier 21. juni 2021. Redaksjonelle endringer lagt inn 7. mars 2023.
Emnet skal kvalifisere studentene til å drive undervisning utendørs gjennom friluftsliv, uteskole og i aktiviteter i nærmiljøet. Gjennom emnet vil studentene få mulighet til å oppleve og utforske undervisning i samhandling i og med naturen på en trygg måte. I et samarbeid med Emne 3 Tverrfaglige temaer i skolen, som går samme vårsemester,skal studentene få økt refleksjonsevne rundt spørsmål om bærekraftig utvikling og naturen som verdi og ressurs i friluftsliv, naturferdsel og uteskole.
-
Examiners
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om orientering, førstehjelp og sikkerhet i friluftsliv
- har kunnskap om et bredt utvalg av lek, tradisjonelle og nyere utendørsaktiviteter
- har kunnskap om friluftsliv og uteskole som pedagogisk arbeidsmåte i skolen
- har kunnskap om friluftsliv som kulturelt fenomen og naturen som en arena for rekreasjon
- har kunnskap om hvordan friluftsliv kan knyttes til bærekraft og naturvern
Ferdigheter
Studenten
- kan utvikle og bruke grunnleggende friluftslivsferdigheter i ulike naturmiljø med tanke på undervisning i kroppsøving og idrettsfag med tanke på undervisning på hele utdanningsløpet, trinn 1-13
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning i ulike naturmiljø til ulike årstider for en mangfoldig elevgruppe
- kan gjennomføre livreddende førstehjelp og ivareta elevers sikkerhet i ulike praktisk-metodiske aktiviteter utendørs
- kan gjennomføre undervisning i svømming og livredning utendørs
Generell kompetanse
Studenten
- har evne til kritisk refleksjon knyttet til etiske problemstillinger innen friluftsliv og sikkerhet
- kan vurdere og gi faglige tilbakemeldinger på medstudenters arbeid med praktisk-metodiske aktiviteter ute
-
Overlapping courses
Følgende arbeidskrav være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Det er krav om 80 % oppmøte i den praktisk-metodiske aktivitetslæren og i all studentaktiv undervisning.
- Godkjent livredningsprøve utendørs.
- Godkjent prøve som viser kompetanse i orientering.
- Godkjent ABC-plan for turplanlegging
Se programplanen for mer informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse i undervisningen.