EPN-V2

MAART4500 Evaluation in Art Therapy Course description

Course name in Norwegian
Evaluering i kunstterapi
Study programme
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-time
Master of Aesthetic Practices in Society - part time
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history

Introduction

Det vil være teoretiske og praktiske tilnærminger til fordypningen. Avhengig av tema legges det opp til varierte undervisnings- og arbeidsformer, som for eksempel individuelt arbeid, gruppearbeid, seminarer, ekskursjoner, forelesninger, veiledning og verkstedarbeid. Det vil være flere ekskursjoner i nærområdet/regionen og eventuelle kostnader knyttet til dette må dekkes av studenten selv. Deler av undervisningen kan foregå på engelsk.

Recommended preliminary courses

To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Required preliminary courses

Lectures, workshops, cases, presentations, project. 

Learning outcomes

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework 1: Participate in the first practical analysis seminar in a group of three to four students. Students must prepare and present a research proposal based on their own innovation/entrepreneurial idea from value exploration research 2 or 3. The presentation must be between 15-60 minutes. The groups must hand in their adjusted proposal the next day on Canvas. The proposal must have a scope of two pages (+/- 10 per cent). Font and font size: Arial or Calibri, 12 points. Line spacing: 1.5.
  • Coursework 2: Participate in a second practical analysis seminar in a group of three to four students. Students must prepare and present a research proposal based on their own innovation/entrepreneurial idea from value exploration research 4. The presentation must be between 15-60 minutes. The groups must hand in their adjusted proposal the next day on Canvas. The proposal must have a scope of five pages (+/- 10 per cent). Font and font size: Arial or Calibri, 12 points. Line spacing: 1.5.

The purpose of the requirements is to prepare the students for entrepreneurial projects where they need to identify information needs, collect, analyze and interpret information.

Students who are unable to attend the seminars will be given an alternative compulsory activity consisting of a reflection note on both the first and second drafts of the research proposal, based on comments from the seminar leader.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by the given deadline.

The students can hand in their proposal in Norwegian or English.

Teaching and learning methods

The exam in the course is a group-based (two to four students) research proposal based on a case of their choice. In this proposal, students must define the problem definition, the purpose of the research, research design, sampling strategy, data collection method, a time schedule, and a budget. The chosen research design and method of analysis must be substantiated based on its applicability to the chosen research question and purpose.

The exam paper must have a scope of 15 pages as a basis, plus two pages per group member (+/- 10 per cent). Font and font size: Arial or Calibri, 12 points. Line spacing: 1.5.

The students can write their exam in English or Norwegian.

Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the research proposal for assessment.

Course requirements

Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • har inngående kunnskap om opplæringsloven, læreplaner og andre relevante styringsdokumenter, og kan knytte disse til undervisning i grunnskolen
  • har kunnskap om fagområdet design, kunst og håndverks tradisjoner og ideologiske ståsted i et historisk og samtidig samfunnsperspektiv
  • har kunnskap om ulike teoretiske perspektiver og aktuell forskning knyttet til undervisning, læring og vurdering innen fagområdet og læreplanverkets tverrfaglige temaer
  • har kunnskap om ulike undervisnings-, vurderings- og veiledningsformer som egner seg i faget kunst og håndverk og andre praktiske design- og håndverksfag i grunnskolen
  • har kunnskap om rammefaktorer og HMS-arbeid i skoleverkstedene, og kjenner til lover og forskrifter som regulerer dette

Ferdigheter

Studenten:

  • kan planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisningsopplegg med utgangspunkt i læreplaner for grunnskolen, andre relevante styringsdokumenter, praksiserfaringer og forskning
  • kan samarbeide om å skape et trygt og inkluderende læringsmiljø, og tilpasse undervisningen til elevenes forutsetninger, interesser og lokale rammefaktorer
  • kan analysere og vurdere læreplaner, og drøfte fagteori og innhold i faget kunst og håndverk og andre praktiske design- og håndverksfag i grunnskolen
  • kan begrunne og drøfte fagområdets egenart og relevans i et historisk, nåtidig og fremtidig samfunnsperspektiv
  • kan vurdere elevers praktisk skapende arbeid og faglige kompetanse, og legge til rette for at elevene reflekterer over egen læring og faglige utvikling

Generelle kompetanse

Studenten:

  • kan delta i, og aktivt bidra i utviklingen av et profesjonsfellesskap
  • kan bidra til å fremme forståelse for mangfold og ulike kulturelle uttrykk i samtiden, herunder også samisk håndverk og kunst- og kulturuttrykk
  • kan formidle, reflektere over og vurdere egen faglig utøvelse både visuelt, muntlig og skriftlig

Assessment

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent for at studenten kan gå opp til eksamen:

  • Minimum 80% oppmøte til obligatorisk undervisning i emnet.
  • Gruppebesvarelse med presentasjon og faglig refleksjon i plenum. Undervisningsplanlegging med utgangspunkt læreplan og konkretiseringsmateriale.

Permitted exam materials and equipment

Innholdet i fordypningen består av følgende fire hovedtema :

1. Natur og økologi

  • økologi
  • biologisk mangfold
  • ulike naturmiljøer
  • natursyn

2. Ressurs- og materialbruk

  • materialforståelse og håndverkstradisjoner
  • kreativt gjenbruk
  • kunst i natur og natur i kunst

3. Demokrati og rettferdig fordeling

  • global forståelse
  • solidaritet og rettferdig fordeling
  • barns rettigheter og medvirkning
  • interessemotsetninger og konflikthåndtering

4. Ledelse og veiledning

  • pedagogisk ledelse
  • pedagogiske tilnærminger til bærekraftig utvikling
  • veiledning i faglige prosesser av personale i barnehagen

Grading scale

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Examiners

Gradert skala A-F.

Overlapping courses

BITPRA 6000 overlaps 60 hours of the art therapy practice. 60 hours of the practice hours can be replaced by it.