EPN-V2

MAART4100 Introduction to the Methods and Ethics of Art Therapy Course description

Course name in Norwegian
Introduksjon til metoder og etikk i kunstterapi
Study programme
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-time
Master of Aesthetic Practices in Society - part time
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

The following coursework must have been approved in order for a student to take the exam:

  • participation in seminars, compulsory attendance of 80 %
  • participation in the practice, compulsory attendance of 90 %
  • individual self-evaluation of the practice on a given evaluation sheet
  • 4 individual artistic response images based on the practice experiences with traditional or digital tools

The course requirements can be conducted using English or Scandinavian language.

Required preliminary courses

Emnet gir en innføring i kvalitetsforbedring, innovasjon og endringsarbeid. Det er praktisk rettet og gir erfaring med forbedringsarbeid. Du vil utvikle ferdigheter om systematisk metodebruk, som omfatter teoretisk forankring, datainnsamling, analyse, diskusjon og skriftlig- og muntlig formidling. Du vil gjøre et forbedringsarbeid med utgangspunkt i din yrkesutøvelse knyttet til arbeid med mennesker med epilepsi. Forbedringsarbeidet kan være relatert til en prosedyre, direkte bruker-/pasientrettet arbeid eller annen kompetanseutvikling. Gjennomføring av emnet forutsetter arbeidslivstilknytning.

Learning outcomes

Opptak til studiet.

Teaching and learning methods

The course is combining seminars at the campus and distant learning. Teaching and learning methods include lectures, workshops and skills training in the form of practical art therapeutic assignments.

Between the seminars, there will be digital lectures and the students will work on the art therapeutic assignment that will later be presented and discussed in group.

Skills training takes place in workshops. In professional experiential workshops, the focus is on simulating art therapeutic interaction to enable learning and reflection from the therapist perspective. In personal experiential workshops, students will explore and reflect art making and their own creative process from the client’s perspective.

Practice

The students will prepare for the beginning of practice by making a plan and finding the practice place for spring term.

Course requirements

All exams are assessed by two examiners. External examiner is used regularly.

Assessment

Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, gruppearbeid, oppgaveløsning, øvelser, prosessveiledning, fordypningsoppgave og selvstudier

Permitted exam materials and equipment

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Tilstedeværelse på første, tredje og sjette samling.
  • Fordypningsoppgave, individuell skriftlig oppgave på ca. 15 sider. Merk: Arbeidet med fordypningsoppgaven påbegynnes første semester.

Grading scale

Individuell skriftlig eksamen, 5 timer.

Examiners

Ingen