Programplaner og emneplaner - Student
MAART4100 Introduction to the Methods and Ethics of Art Therapy Course description
- Course name in Norwegian
- Introduksjon til metoder og etikk i kunstterapi
- Study programme
-
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-timeMaster of Aesthetic Practices in Society - part time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The following coursework must have been approved in order for a student to take the exam:
- participation in seminars, compulsory attendance of 80 %
- participation in the practice, compulsory attendance of 90 %
- individual self-evaluation of the practice on a given evaluation sheet
- 4 individual artistic response images based on the practice experiences with traditional or digital tools
The course requirements can be conducted using English or Scandinavian language.
Required preliminary courses
Emnet gir en innføring i kvalitetsforbedring, innovasjon og endringsarbeid. Det er praktisk rettet og gir erfaring med forbedringsarbeid. Du vil utvikle ferdigheter om systematisk metodebruk, som omfatter teoretisk forankring, datainnsamling, analyse, diskusjon og skriftlig- og muntlig formidling. Du vil gjøre et forbedringsarbeid med utgangspunkt i din yrkesutøvelse knyttet til arbeid med mennesker med epilepsi. Forbedringsarbeidet kan være relatert til en prosedyre, direkte bruker-/pasientrettet arbeid eller annen kompetanseutvikling. Gjennomføring av emnet forutsetter arbeidslivstilknytning.
Learning outcomes
Opptak til studiet.
Teaching and learning methods
The course is combining seminars at the campus and distant learning. Teaching and learning methods include lectures, workshops and skills training in the form of practical art therapeutic assignments.
Between the seminars, there will be digital lectures and the students will work on the art therapeutic assignment that will later be presented and discussed in group.
Skills training takes place in workshops. In professional experiential workshops, the focus is on simulating art therapeutic interaction to enable learning and reflection from the therapist perspective. In personal experiential workshops, students will explore and reflect art making and their own creative process from the client’s perspective.
Practice
The students will prepare for the beginning of practice by making a plan and finding the practice place for spring term.
Course requirements
All exams are assessed by two examiners. External examiner is used regularly.
Assessment
Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, gruppearbeid, oppgaveløsning, øvelser, prosessveiledning, fordypningsoppgave og selvstudier
Permitted exam materials and equipment
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Tilstedeværelse på første, tredje og sjette samling.
- Fordypningsoppgave, individuell skriftlig oppgave på ca. 15 sider. Merk: Arbeidet med fordypningsoppgaven påbegynnes første semester.
Grading scale
Individuell skriftlig eksamen, 5 timer.
Examiners
Ingen