Programplaner og emneplaner - Student
M5GP1000 Practical Training, 1st Year Course description
- Course name in Norwegian
- Praksis, 1.år
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Description of integrated courses
Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generelle kompetanse slik:
Kunnskap
Studenten
- har grunnleggende kunnskap om grafiske uttrykksformer
- har innsikt i ulike digitale programvarer
- har kunnskap om relevante materialer, teknikker og redskaper, og vedlikehold av disse.
Ferdigheter
Studenten
- skal kunne benytte, relevante materialer, redskaper og teknikker innenfor høytrykk, dyptrykk og plantrykk.
- skal kunne bruke digitale medier i forberedelse til grafiske uttrykksformer, og som selvstendig digitalt uttrykk
- skal kunne beskrive en estetisk prosess gjennom hensiktsmessig layout.
- skal kunne benytte relevant teori i forhold til eget skapende arbeid
Generelle kompetanse
Studenten
- kan tilrettelegge for undervisning i grafikk og digitale medier
- kan vurdere sammenhenger mellom materialer, helse og ressursbruk i et økologisk perspektiv
Required preliminary courses
Se fagplanen.
Learning outcomes
Se fagplanen.
Content
Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen: Studenten kan ikke ha mer enn 20% fravær i emnet.
Teaching and learning methods
Se fagplanen.
Course requirements
Se fagplanen.
Assessment
Se fagplanen.
Permitted exam materials and equipment
Se fagplanen.
Grading scale
Se fagplanen.
Examiners
Emnet Grafikk og digitale medier bygger videre på praktisk estetiske ferdigheter studenten har tilegnet seg i foregående emner, og gir en innføring i ulike grafiske teknikker, og egnede digitale programvarer.
Emnet gir et innblikk i ulike grafiske uttrykk innenfor høytrykk, dyptrykk og plantrykk, samt innsikt i grafikkens historie.
Digitale medier vil bli brukt både som forberedelse til grafiske bildeuttrykk, og som selvstendig uttrykksform.