EPN-V2

M5GNO1300 Norwegian, Subject 3 Course description

Course name in Norwegian
Norsk, emne 3
Study programme
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

The student must have been admitted to the study programme.

Required preliminary courses

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills:

Knowledge

The student can

  • explain the anatomical structure and function of the musculoskeletal system
  • explain the structure and function of cells, tissues, organs and organ systems
  • explain the physiological processes in the respiratory system, circulatory system, kidneys and urinary tract, digestive system, and nervous system
  • explain the body's movements, axes, planes and directions
  • describe axes, planes and directions in medical images

Skills

The student can

  • apply Latin names and terminology for muscles, joints, ligaments, nerves, positions, directions of movement, axes and planes
  • identify different organs and structures in medical images
  • palpate different bones and joints

General competence

The student has

  • broad knowledge of human anatomy and physiology
  • knowledge of the body's physiology for conducting dynamic diagnostic imaging examinations
  • knowledge of topographic anatomy to be able to locate anatomical structures depicted by diagnostic imaging methods

Learning outcomes

Ingen forkunnskapskrav

Content

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Teaching and learning methods

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om sentrale begreper og analyseredskaper i tekstanalyse
  • har innsikt i journalistikkforskning der tekstanalyse, sjangerteori, diskursanalyse og språkanalyse har en sentral plass
  • har kunnskap om språket innen ulike medieplattformer som radio, avis (nett og papir), TV, nett og sosiale medier og kjennskap til metoder for å analysere språkbruk.;

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere journalistiske tekster metodisk og kritisk
  • kan anvende tekst- og diskursanalytiske teorier og metoder i egen forskning
  • kan reflektere kritisk over journalistspråket i en historisk kontekst
  • kan analysere både verbalspråk og billedspråk i journalistikk
  • kan inspirere kolleger, studenter eller elever til kritisk språkforståelse av journalistikk
  • kan kommunisere faglige problemstillinger innenfor fagområdet og bidra til prosjekter der tekst- og diskursanalyse står sentralt

Generell kompetanse

Studenten

  • har evne til å analysere problemstillinger knyttet til språket i journalistiske og tilgrensende tekster;
  • har kompetanse i å presentere analyser av journalistisk materiale med bakgrunn i akademiske metoder knyttet til tekst- og diskursanalyse, og har utviklet evnen til å gi og motta konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger
  • har kompetanse til selvstendig forskningsarbeid innen feltet språk og diskurs gjennom konkret analysearbeid på solid teoretisk og metodologisk grunn

Course requirements

No aids permitted

Assessment

Grade scale A-F

Permitted exam materials and equipment

Free text assignment: All answers are assessed by one internal examiner.

Multiple choice test: quality assured by an internal examiner and automatically assessed

The assessment scheme is evaluated regularly. An external programme supervisor participates in the evaluation and provides advice on further quality work in the study programme.

Grading scale

9 ECTS overlap with RAD1200 Anatomy and Physiology.

Examiners

Gradert skala A-F