EPN-V2

M5GNO1300 Norwegian, Subject 3 Course description

Course name in Norwegian
Norsk, emne 3
Study programme
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
SPRING 2020
Schedule
Course history

Required preliminary courses

Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.

Learning outcomes

Emnet består av følgende tema og deltema:

  1. Spesialpedagogikk - fag og forskningsfelt

 

  • Ideologi og profesjon
    • Inkludering, tilpasset- og likeverdig opplæring, elevmangfold og klassen som fellesskap
    • Verdigrunnlag og menneskesyn - normalitet og avvik
    • Læringsutbytte, mestringsstrategier, læringsbarrierer, lærevansker - tilnærminger og forståelser
    • Profesjonsetiske dilemmaer

 

  • Den spesialpedagogiske tiltakskjeden
    • Forebyggende perspektiver og utdanningsrettslige prinsipper
    • Elev og foresatte som medaktører
    • Spesialpedagogiske tiltak og arbeidsmåter. Individuell opplæringsplan (IOP), vurdering og årsrapport
    • Individuell opplæringsplan - Individuell plan (IP)

2 Læringsutfordringer og læringsbarrierer

  • Språk og begrepsutvikling
    • Lese- og skriveutvikling
    • Utvikling av matematiske ferdigheter
  • Funksjon og funksjonsevne
    • Utviklingshemming
  • Barn og unge i ulike livssituasjoner
    • Sosial- og emosjonell utvikling
    • Psykiske vansker

Content

Norskfaget i grunnskolelærarutdanninga gir didaktiske perspektiv på morsmålet i ulike tekstar med mangfaldige kontekstar. Emne 3 utdjupar samanhengane mellom språk og litterære sjangrar i ulike medium.

  • Talespråk, sosiolingvistikk og andrespråkskunnskap
  • Språkhistorie
  • Retorikk
  • Arbeid med fagtekstar og samansette tekstar
  • Digitale tekstar
  • Teori om munnlege ferdigheiter

Teaching and learning methods

Sjå fagplanen.

Course requirements

Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.

  • Ein digital og interaktiv samansett tekst. I gruppe. Målet er å kunne bruke digitale verktøy til produksjon av samansette tekstar. Tilbakemelding frå faglærar. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk.
  • Vurdering av ein digital læringsressurs ved hjelp av samskrivingsverktøy. I gruppe. Målet er å kunne bruke og vurdere ulike digitale verktøy. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk

Assessment

Munnleg gruppeeksamen, samtale om litterære og språklege tema. I tillegg ein individuell eksaminasjon/utdjuping. Det blir gitt individuell karakter.

30 minutt førebuingstid etter utlevert oppgåve.

Gruppesamtale: 20 minutt. Individuell utdjuping: 3-5 minutt per student.

Ved ny/utsatt eksamen: Individuell munnleg eksamen. Omfang: Ca. 20 minutt. Inga førebuingstid.

Permitted exam materials and equipment

Aktuell skjønnlitterær tekst og gjeldande læreplan.

Grading scale

Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.

Examiners

Intern og ekstern sensor.