Programplaner og emneplaner - Student
M5GNO1300 Norwegian, Subject 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk, emne 3
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.
Learning outcomes
Emnet består av følgende tema og deltema:
- Spesialpedagogikk - fag og forskningsfelt
- Ideologi og profesjon
- Inkludering, tilpasset- og likeverdig opplæring, elevmangfold og klassen som fellesskap
- Verdigrunnlag og menneskesyn - normalitet og avvik
- Læringsutbytte, mestringsstrategier, læringsbarrierer, lærevansker - tilnærminger og forståelser
- Profesjonsetiske dilemmaer
- Den spesialpedagogiske tiltakskjeden
- Forebyggende perspektiver og utdanningsrettslige prinsipper
- Elev og foresatte som medaktører
- Spesialpedagogiske tiltak og arbeidsmåter. Individuell opplæringsplan (IOP), vurdering og årsrapport
- Individuell opplæringsplan - Individuell plan (IP)
2 Læringsutfordringer og læringsbarrierer
- Språk og begrepsutvikling
- Lese- og skriveutvikling
- Utvikling av matematiske ferdigheter
- Funksjon og funksjonsevne
- Utviklingshemming
- Barn og unge i ulike livssituasjoner
- Sosial- og emosjonell utvikling
- Psykiske vansker
Content
Norskfaget i grunnskolelærarutdanninga gir didaktiske perspektiv på morsmålet i ulike tekstar med mangfaldige kontekstar. Emne 3 utdjupar samanhengane mellom språk og litterære sjangrar i ulike medium.
- Talespråk, sosiolingvistikk og andrespråkskunnskap
- Språkhistorie
- Retorikk
- Arbeid med fagtekstar og samansette tekstar
- Digitale tekstar
- Teori om munnlege ferdigheiter
Teaching and learning methods
Sjå fagplanen.
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.
- Ein digital og interaktiv samansett tekst. I gruppe. Målet er å kunne bruke digitale verktøy til produksjon av samansette tekstar. Tilbakemelding frå faglærar. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk.
- Vurdering av ein digital læringsressurs ved hjelp av samskrivingsverktøy. I gruppe. Målet er å kunne bruke og vurdere ulike digitale verktøy. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk
Assessment
Munnleg gruppeeksamen, samtale om litterære og språklege tema. I tillegg ein individuell eksaminasjon/utdjuping. Det blir gitt individuell karakter.
30 minutt førebuingstid etter utlevert oppgåve.
Gruppesamtale: 20 minutt. Individuell utdjuping: 3-5 minutt per student.
Ved ny/utsatt eksamen: Individuell munnleg eksamen. Omfang: Ca. 20 minutt. Inga førebuingstid.
Permitted exam materials and equipment
Aktuell skjønnlitterær tekst og gjeldande læreplan.
Grading scale
Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.
Examiners
Intern og ekstern sensor.