EPN-V2

M5GMT2100 Mathematics, Subject 4 Course description

Course name in Norwegian
Matematikk, emne 4
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
  • Introduction

    Eksamen består av to komponenter:

    • Komponent 1: Skriftlig utviklingsarbeid i gruppe. Normalt fire studenter per gruppe. Omfang: mellom 7000 og 10000 ord.
    • Komponent 2: Individuell muntlig eksamen som tar utgangspunkt i det skriftlige utviklingsarbeidet, men som også vil omfatte andre spørsmål knyttet til pensum for emne 4. Omfang: ca. 30 minutter.

    Begge komponenter må være gjennomført for at vurdering skal kunne foretas. De to eksamenskomponentene vurderes samlet. Det gis én individuell karakter på eksamen.

    Ny/utsatt eksamen

    Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Ved ikke bestått karakter i emnet får studenten en begrunnelse for om utviklingsarbeidet må omarbeides før ny muntlig eksamen. Begge komponenter vurderes samlet ved ny eksamen. Utviklingsarbeidet fra ordinær eksamen kan eventuelt omarbeides én gang. Ved ytterligere forsøk må nytt utviklingsarbeid skrives. Da inngår studenten i en ny gruppe, hvis mulig. Ellers blir det tilrettelagt for et individuelt utviklingsarbeid med mindre omfang. I begge tilfeller skal den muntlige eksamenen gjennomføres på nytt på samme måte som ved ordinær eksamen.

  • Required preliminary courses

    Alle hjelpemidler er tillatt på den skriftlige besvarelsen så lenge regler for kildehenvisning følges.

  • Learning outcomes

    Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

  • Content

    The exam in the course is an individual oral exam with a time frame of approximately 30 minutes per candidate. The time frame includes examination and assessment with an oral explanation.

  • Teaching and learning methods

    Begge eksamenskomponentene vurderes av en intern og en ekstern sensor.

  • Course requirements

    • Geometri og måling.
    • Utvalgt tema til fordypning.
    • Bevis og teoribygging i matematikk.
    • Matematikkdidaktisk forskning og forskningsmetode, herunder Lesegruppe 2.
    • Arbeid med matematikkvansker

  • Assessment

    Eksamen består av to komponenter:

    • Komponent 1: Skriftlig utviklingsarbeid i gruppe. Normalt fire studenter per gruppe. Omfang: mellom 7000 og 10000 ord.
    • Komponent 2: Individuell muntlig eksamen som tar utgangspunkt i det skriftlige utviklingsarbeidet, men som også vil omfatte andre spørsmål knyttet til pensum for emne 4. Omfang: ca. 30 minutter.

    Begge komponenter må være gjennomført for at vurdering skal kunne foretas. De to eksamenskomponentene vurderes samlet. Det gis én individuell karakter på eksamen.

    Ny/utsatt eksamen

    Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Ved ikke bestått karakter i emnet får studenten en begrunnelse for om utviklingsarbeidet må omarbeides før ny muntlig eksamen. Begge komponenter vurderes samlet ved ny eksamen. Utviklingsarbeidet fra ordinær eksamen kan eventuelt omarbeides én gang. Ved ytterligere forsøk må nytt utviklingsarbeid skrives. Da inngår studenten i en ny gruppe, hvis mulig. Ellers blir det tilrettelagt for et individuelt utviklingsarbeid med mindre omfang. I begge tilfeller skal den muntlige eksamenen gjennomføres på nytt på samme måte som ved ordinær eksamen.

  • Permitted exam materials and equipment

    The student must have completed and passed the second year of the Bachelor Programme in Child Care and Welfare Work or Bachelor's Programme in Social Work.

  • Grading scale

    After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student

    • has broad knowledge of which challenges and dilemmas staff in the child welfare service can encounter while working on parental conflict cases
    • has broad knowledge of the child welfare service’s legal scope of action in such cases
    • has broad knowledge of the child's right to participate and be heard in their own case
    • has broad knowledge of the child welfare service’s partners and their roles and tasks in parental conflict cases
    • has broad knowledge of the rules for cooperation: the duty of confidentiality, duty of disclosure and right of disclosure, and the duty to avert a criminal offence
    • has knowledge of the consequences of ongoing parental conflicts, violence and neglect can affect on children’s health and development
    • has knowledge of parenting after separation, including how violence can affect post-separation parenthood

    Skills

    The student

    • can apply legal methods to clarify the child welfare service’s legal scope of action in parental conflict cases
    • can apply relevant knowledge to assess the child’s care situation, and discuss and assess the child welfare service’s possibility of assisting the child and parents in all phases of the child welfare case
    • can apply relevant knowledge about the child’s right to be heard
    • can guide parents and children about the child welfare service’s and other agencies’ duties and responsibilities, and the Children Act’s rules concerning place of residence, access and parental responsibility
    • can apply the regulatory framework about cooperation with other services and bodies
    • can reflect on the concept of conflict and conflict resolution

    General competence

    The student

    • can reflect based on a multidisciplinary position to ensure that the child and parents are given appropriate assistance in the grey area between the Child Welfare Act and the Children's Act
    • can ethically and critically reflect on the child welfare service’s and other agencies’ power of definition
  • Examiners

    No coursework requirements or compulsory activities.