Programplaner og emneplaner - Student
M5GMT1300 Mathematics, Subject 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Matematikk, emne 3
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10Mathematics, Grade 5-10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
SPRING 2018
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se omtale av praksis i programplanen
Required preliminary courses
Se omtale av praksis i programplanen
Learning outcomes
Se omtale av praksis i programplanen
Content
Se omtale av praksis i programplanen
Teaching and learning methods
Må bearbeides
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Arbeidskravene er ment å bidra til å kvalitetssikre at studentene har kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse knyttet til emne 1. Følgende arbeidskrav må være godkjent før avsluttende eksamen kan avlegges:
- Et skriftlig oppdrag knyttet til gjennomføring av observasjon og/eller undervisning av elever. Omfang ca. 4000-6000 ord. Gruppeinnlevering.
- En skriftlig oppgaveinnlevering knyttet til matematiske og fagdidaktiske emner. Omfang ca. 2000 ord. Denne skal kreve bruk av IKT som hjelpemiddel som regneark eller graftegner. Individuell innlevering.
- Et muntlig fremlegg på om lag 15 minutter i form av en undervisningsøvelse i kombinatorikk og sannsynlighetsregning i gruppe. Her kan video benyttes.
- Krav om deltakelse i undervisningen (som beskrevet under «Arbeidskrav» i den innledende delen av fagplanen).
Assessment
Se omtale av praksis i programplanen
Permitted exam materials and equipment
Se omtale av praksis i programplanen
Grading scale
Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.