EPN-V2

M1KP4200 Research and Development of Physical Education Course description

Course name in Norwegian
Forskning og utvikling i kroppsøvingsfaget
Study programme
Teacher Education Programme in Practical and Aesthetic Subjects for Years 1–13, Physical Education and Sports
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Emneplanen;er godkjent av utdanningsutvalget ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier;21. juni 2021.;

;

Emnet Forskning og utvikling i kroppsøvingsfaget skal gi studentene inngående kunnskap om forskning på kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk. Emnet skal gi studentene ferdigheter i å analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning, samt å kunne anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen. Emnet setter søkelys på undervisning og læring i kroppsøving, og på kritisk analyse av digitale uttrykk og ressurser i faget. Aktuelle problemstillinger i faget blir drøftet.

Required preliminary courses

Se programplanen for informasjon om eventuelle forkunnskapskrav og progresjonskrav.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

;

Kunnskap

Studenten

  • har inngående kunnskap om forskning på sentrale emner innen undervisning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
  • har forskningsbasert kunnskap om utvalgte didaktiske tilnærminger for undervisning i kroppsøving
  • har inngående kunnskap basert på forskning om ulike former for vurdering i kroppsøving
  • har inngående kunnskap om lesson study som metode for profesjonsfaglig utvikling

;

Ferdigheter

Studenten

  • kan, basert på vitenskapelig tenkemåte, analysere og vurdere undervisnings- og vurderingsformer i kroppsøving
  • kan på avansert nivå søke opp relevant forskningslitteratur knyttet til kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk og trekke ut, vurdere og formidle innholdet skriftlig og muntlig
  • kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler kroppsøvingsfagets didaktikk
  • kan observere medstudenters og/eller praksislærers arbeid i praksis med mål om felles kompetanseutvikling

;

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger knyttet til undervisning i kroppsøving
  • kan på avansert nivå formidle og kommunisere faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelse knyttet til kroppsøvingsfaget
  • har profesjonsfaglig digital kompetanse

Content

Written school exam (4 hours).

Teaching and learning methods

Se programplanen.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Det er krav om 80 % oppmøte i den praktisk-metodiske aktivitetslæren og i all studentaktiv undervisning.
  • Studentene skal gjennom gruppearbeid (2-4 studenter) lage en poster som de presenterer i ca. 10 minutter for medstudenter på et seminar. Temaet for posteren skal være knyttet både til studentenes praksiserfaringer og forskningslitteratur fra emnet.
  • I tilknytning til praksis skal studenten utarbeide et refleksjonsnotat fra praksis knyttet til lesson study metodologien. Omfang: 1000 ord +/- 10 %.

;

Se programplanen for mer informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse i undervisningen.

Assessment

Through this course, students acquire insight into theories, analysis methods, instruments and institutional circumstances relating to modern financial markets. The students acquire important and fundamental knowledge of the valuation of financial instruments. The course focuses on interest rate instruments, shares and derivatives.

Permitted exam materials and equipment

None.

Grading scale

After completing the course, students will acquired the learning outcomes defined in knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • a good overview of the important institutional aspects of modern financial markets
  • advanced knowledge of the principle of equilibrium in financial markets and the implications for portfolio management and the capital asset pricing model (CAPM)
  • advanced knowledge of the principle of non-arbitrage in financial markets

Skills

The student is capable of

  • using financial theory to formulate solutions to practical problems relevant to enterprises and investors
  • using relevant techniques to price a broad range of financial assets
  • communicating his/her knowledge orally and in writing

Examiners

In order to be able to register for the exam, the student must have the following approved work requirements:

Five individual assignments for submission. The assignments will be a combination of spreadsheets and reports. The expected workload is approx. 10-15 minutes per submission. If the assignments are not approved, the student will be given one opportunity to submit a new or improved version. The lecturer will provide more detailed information about deadlines for submission.