EPN-V2

LSPH6400 Quality development in guidance, evaluation and appropriate documentation Course description

Course name in Norwegian
Kvalitetsutvikling gjennom veiledning, vurdering og dokumentasjonsarbeid
Study programme
Teacher Specialist in Health and Social Care Studies
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

Dette emnet har fokus på å utvikle kvaliteten av veilednings-/undervisnings-, vurderings- og dokumentasjonsarbeidet i yrkesretting av programfagene og i yrkesfaglig fordypning. Nettverksarbeid, teamarbeid, og elevenes medvirkning i læringsarbeidet vektlegges. Dette emnet sidestilles med studie i veiledningspedagogikk (15stp).

Required preliminary courses

Ingen info

Learning outcomes

Emnet skal dyktiggjøre kandidatene i veiledning av kolleger, lærerstudenter og elever/lærlinger i undervisnings- og læringssituasjoner. Studiet skal bygge på studentenes arbeid på egen arbeidsplass. Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har:

  • inngående kunnskap om hvordan veiledning av kolleger, lærerstudenter og elever/lærlinger kan gjennomføres
  • avansert kunnskap og forståelse for hvordan vurdering kan fremme læring hos kolleger, lærerstudenter og elever/lærlinger
  • avansert innsikt i hvordan kvalitet på arbeid og kompetanse kan dokumenteres

Ferdigheter

Studenten kan:

  • systematisk analysere og utvikle veiledningsstrategier/metoder basert på egne erfaringer fra veiledning av kolleger/lærerstudenter og elever/lærlinger
  • systematisk analysere og utvikle varierte vurderingsformer sammen med andre
  • anvende og forankre nyere forskning og teori om vurdering og evaluering.
  • bruke metoder for forskning og faglig utvikling i sin ledelse av vurderingsprosesser
  • kan bruke ulike former for dokumentasjon, skriftlig og digitalt med tekst, illustrasjoner, bilder med lydfil og film

Generell kompetanse

Studenten kan:

  • vurdere og oppdatere egen kompetanse i veiledning av kolleger/lærerstudenter og elever/lærlinger
  • gjennomføre veiledning under endringsprosesser slik at varierte vurderings- og dokumentasjonsformer tas i bruk
  • gjennomføre veiledning i utviklingsprosesser som fremmer et godt læringsmiljø på egen arbeidsplass
  • anvende nyere forskningsbasert kunnskap i veiledning i vurderingsarbeid

Content

Pass/fail

Teaching and learning methods

Knowledge of recent research on children and early childhood education and care (ECEC) is essential to be able to contribute to enhancing this field of practice. This course provides a historical overview of ECEC research and presents the most recent research about children's everyday lives and ECEC centres as an institution in society. The course will provide insight into current research projects at the Department of Early Childhood Education and draw close thematic links to everyday activities in ECEC centres. ;

Early childhood education and care as a research area also looks at how different governing documents and plans influence ECEC centres, and their staff and the children who attend them, and presents different directions in ECEC research, arts research and research ethics.

Course requirements

None

Assessment

Knowledge

The student;;

  • has an advanced understanding/knowledge of children’s everyday lives in ECEC centres, as well as of the ECEC centre as an institution in society
  • has in-depth knowledge of ECEC as a research area;
  • has in-depth knowledge of scientific and artistic approaches to the field of ECEC
  • has in-depth knowledge of current research and knowledge development in ECEC in a historical and current perspective

Skills

The student;

  • can analyse recent ECEC research with particular weight on issues relating to children’s everyday lives in ECEC centres: play, learning, care, well-being, organisation and management
  • can analyse relevant issues on the basis of ECEC research
  • can analyse and take a critical approach to different research methods and research designs

General competence

The student;

  • can analyse relevant research ethics issues related to ECEC research
  • can apply knowledge of Norwegian and international ECEC research to structure, formulate and disseminate scholarly arguments;

Permitted exam materials and equipment

At least two individual or group supervisory sessions related to the semester paper, lasting about 10 minutes each.

Grading scale

The exam comprises an individual written semester paper based on the required coursework with a scope of about 4,000 words (+/- 10%).;

Resit/rescheduled exams;

Resit/rescheduled exams are organised in the same way as ordinary exams. Students can submit a reworked version of the semester paper for the first resit or rescheduled exam. A new assignment must be submitted for subsequent attempts. It is the student’s responsibility to register for any resit/rescheduled exams by the deadline.

Examiners

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.