Programplaner og emneplaner - Student
LSPH6200 Innovation Process and management of learning in Vocational subjects Course description
- Course name in Norwegian
- Innovasjonsprosesser og læringsledelse i yrkesfag
- Study programme
-
Teacher Specialist in Health and Social Care Studies
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen arbeidskrav.
Required preliminary courses
Eksamen i emnet er:
Skoleeksamen på 4 timer.
Learning outcomes
Gradert skala A-F.
Content
Sentrale temaer i emnet:
- entreprenørielle verktøy
- ledelse av entreprenørielle læreprosesser
- innovasjon i yrkesfaglig opplæring
- multimodale presentasjoner
Teaching and learning methods
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25% av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Course requirements
Følgende to arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
1. Studentene skal, i grupper på 3-5 studenter, utforme utviklingsmål knyttet til innovasjonspedagogikk og læringsledelse på egen arbeidsplass/skole og lage en plan for hvordan de skal arbeide med dette gjennom studieperioden. Arbeidskravet dokumenteres med en digital presentasjon på minimum 250 ord, film og bilder. Omfang på presentasjonen avtales med faglærer.
Hensikten med arbeidskravet er å få erfaring med å jobbe strukturert med innovasjon og endring på egen arbeidsplass/skole.
2. Studentene skal, i grupper på 3-5 studenter, dele erfaringer fra arbeidet med entreprenørielle metoder og læringsledelse, og drøfte ny innsikt og oppdagelser som kan være nyttige å dele med andre kollegaer på egen arbeidsplass/skole. Deretter skal de presentere relevante erfaringer, ny innsikt og oppdagelser for kollegaer på egen arbeidsplass/skole. Arbeidskravet dokumenteres med en digital presentasjon. Omfang 10 minutter, tekst, bilder og film.
Hensikten med arbeidskravet er å få erfaring med ulike endringsmetoder og kollektiv læring.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang. Det er krav om 80 % deltakelse for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 % kan, etter vurdering fra og avtale med faglærer, kompenseres med en ekstra oppgave. Nærmere omtale av arbeidskrav og krav om tilstedeværelse er omtalt i programplandelen.
Assessment
Eksamen består av en multimodal presentasjon i gruppe på 3-5 studenter*. Studentene skal drøfte erfaringer rundt arbeid med utviklingsmålene i lys av teori og studiets læringsutbytte. Omfanget på presentasjonen er 15 minutter og består av tekst, bilder og eventuelt film.
*Det kan skriftlig søkes om å levere eksamen individuelt dersom det ikke kan dannes grupper på studentens arbeidsplass/skole.
Ny/utsatt eksamen
- ny og utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Dersom det ikke kan dannes grupper ved ny og utsatt eksamen, kan eksamen gjennomføres individuelt
- studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen. Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Grading scale
Eksamen vurderes til bestått/ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsform og vurderingsprosess i studieprogrammet.