Programplaner og emneplaner - Student
LSEN6100 Text, Literacy and Reading Course description
- Course name in Norwegian
- Tekst, literacy og lesing
- Study programme
-
Teacher Specialist in English, Level 8–13
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter.
Arbeidskrav
Studentene skal levere en individuell emneoppgave på 1500-2000 ord.Temaet skal være godkjent av faglærer på forhånd. Formålet med arbeidskravet er å gi studenten tilstrekkelig refleksjonsgrunnlag og veiledning i emnets faglige innhold
Learning outcomes
Avsluttende vurdering gjennomføres i vårsemesteret.
Avsluttende vurdering
Eksamen er en 3-dagers hjemmeeksamen. Besvarelsen skal være på 2000 ord +/- 10 %, eventuelt som videofil på 12 minutter +/- 10 % (se -Eksamensspråk- nedenfor).
Eksamensspråk
Følgende språk kan benyttes: skriftlig norsk (bokmål eller nynorsk), svensk, dansk eller engelsk, eller norsk tegnspråk. Studenter som ønsker å levere på tegnspråk, må sende e-post om dette til infosenter-lui@oslomet.no innen gjeldende frister.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.
Content
- Teksters betydning for identitet, dannelse og flerkulturell forståelse
- Literacy og utvidet tekstbegrep
- Praktisk-estetiske resepsjon og formidling av tekst
- Eldre og nyere skjønnlitterære tekster for barn, unge og voksne
- Didaktikk og hermeneutiske perspektiver
- Kollegaveiledning og lærerspesialistens rolle
Course requirements
Alle hjelpemidler tillatt.
Assessment
Det gis gradert bokstavkarakterskala fra A til F, der A er beste karakter og F er ikke bestått.
Permitted exam materials and equipment
Avsluttende vurdering sensureres av to interne sensorer.
Grading scale
Studentene får utdyping av språklige emner fra emnet grunnleggende tegnspråkteori (10 studiepoeng) med emner som ordklasser/tegnklasser, navnetegn, tegnspråkstilistikk, om morfologiske prosesser (tegnendringer o.l.), samt historisk-kulturelle emner som døve barns tegnspråklige og tospråklige utvikling, om kommunikasjonssyn og -metoder i undervisning av døve gjennom historien.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer og ekstern tilsynssensor.
Admission requirements
Se programplanen.