Programplaner og emneplaner - Student
KROP6200 Physical Education 1, Level 5-10, Subject 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Kroppsøving 1 for trinn 5-10, emne 2
- Study programme
-
Physical Education 1, level 5–10
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
I emnet skal studentene tilegne seg kunnskap om kroppen i bevegelse. Dette innebærer undervisning om natur- og samfunnsvitenskaplige perspektiver på kropp og bevegelse. Det legges vekt på å knytte teori til praksis i den hensikt å utvikle en bredere kunnskap og forståelse av kroppslig læring. Friluftslivsundervisningen i emnet legger vekt på uteaktiviteter og naturferdsel i nærmiljøet. Gjennom egen praksis skal studentene øve på å utvikle sin egen undervisningspraksis i kroppsøving. Vurdering både av og for læring blir tillagt spesiell vekt i dette emnet.
Required preliminary courses
Undervisningen i emne 2 bygger på emne 1.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om ulike vurderingsformer i kroppsøving, samt dokumentasjon av læring i lys av kroppsøvingsfagets egenart
- har kunnskap om fagdidaktisk forskning i kroppsøving
- har kunnskaper om forskningsmetoder som kan brukes for å utvikle egen praksis
- har kunnskap om dannelsesperspektivets innvirkning på undervisningen i kroppsøving
- har kunnskap om forutsetninger for læring på bakgrunn av vekst og motorisk utvikling hos eleven
- har kunnskap om menneskekroppens oppbygning og funksjon og dens betydning for motorisk og kroppslig læring
- har kunnskap om trening og treningsprinsipper for barn og unge
- har kunnskap om hvordan ulike bevegelsesmiljø påvirker barn og unges læring av bevegelser og motoriske ferdigheter
- har kunnskap om hvordan barn og unge sanser og erfarer i bevegelsesaktiviteter, samt hvilke konsekvenser dette kan ha for læring i faget.
- har kunnskap om kroppen som symbol i dagens samfunn, med vekt på hvordan dette kommer til uttrykk i barne- og ungdomskultur
- har kunnskap om orientering, livberging og sikkerhet ved undervisning i kroppsøving
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere elevers forutsetninger som grunnlag for tilpasset opplæring og læringsfremmende tilbakemeldinger
- kan vurdere elevens måloppnåelse, begrunne vurderingene og legge til rette for elevens egenvurdering
- kan identifisere farer, samt vurdere og ivareta elevenes sikkerhet i ulike aktiviteter og bevegelsesmiljø.
- kan inkludere de grunnleggende ferdighetene i undervisningen på fagets premisser
- kan anvende relevant teori og forskning for å forbedre og utvikle egen undervisningskompetanse i kroppsøving
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere utviklingsarbeid knyttet til egen lærerkompetanse i kroppsøving
- kan identifisere farer, vurdere og ivareta elevenes sikkerhet i ulike aktiviteter og miljø
- kan utføre livreddende førstehjelp, selvberging og livberging i vann utendørs
- kan utvikle egen-ferdighet i ulike bevegelsesaktiviteter og reflektere over egen læringsprosess
- kan forebygge og håndtere mobbing, trakassering og diskriminering i faget
- kan gjennomføre utviklingsprosjekter i egen praksis
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeide med kroppsøving og bevegelsesaktivitet i tverrfaglig perspektiv
- kan bidra til nytekning og innovasjon i faget kroppsøving og til skoleutvikling med utgangspunkt i kroppsøving
- kan kommunisere med elever, foresatte og kolleger om kroppsøving
Content
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Teaching and learning methods
Det blir lagt opp til undervisning basert på prinsippet om omvendt klasserom, der studentene før, mellom og etter samlingene arbeider med digitale produkt, pensumlitteratur og praktisk aktivitet. På samlingene blir det lagt vekt på student-aktive læringsformer som gruppearbeid, diskusjons-seminar og praktisk-metodiske øvinger i ulike bevegelsesmiljø.
Course requirements
In this course, you will have the opportunity to delve into health promotion and disease prevention from a global perspective. This includes nursing challenges for vulnerable and marginalised groups, as well as the upbringing environments of children and young people in various cultures. The course encompasses health governance, where international directives in the UN's Sustainable Development Goals and the World Health Organization (WHO) play a central role. Furthermore, a focus will be placed on understanding factors influencing disease and health in the population at individual, group, and societal levels. The course is conducted as part of an exchange program through OsloMet. Therefore, the content and execution depend on the conditions in the country where you undertake this course.
To participate in this course, you must apply for placement in the exchange program during the 4th semester.
Assessment
Admission to the programme.
All students at OsloMet who take practical training or write a project assignment or bachelor’s thesis in countries of the global south (Africa, Latin America and Asia) must take a preparatory course before leaving.
Permitted exam materials and equipment
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The student can
- reflect on global disease and health challenges and the UN's Sustainable Development Goals
- discuss cultural, social, and historical perspectives that shape understanding of health at individual, group, and societal levels
- reflect on how complementary and alternative medicine influences nursing practice in the country you are in
- be familiar with laws and regulations governing health and social services in the country you are in
- describe factors influencing the upbringing environment of children and young people
- explain how activity and well-being are significant for health, well-being, and disease prevention for all population groups
- describe key issues related to women's health
- describe key issues related to sexual health and sexually transmitted diseases
- explain how migration, displacement, and legal status can impact an individual's health
- explain how the health literacy of patients and relatives influences health and lifestyle
Skills
The student can
- practice nursing from a multicultural and interdisciplinary perspective
- adapt their communication in a new cultural context
- describe the epidemiological and demographic basis for public health work
- describe the purpose, organisation, and coordination of health and social services in the country you are in
- reflect on ethical challenges associated with public health work and lifestyle changes
- describe and discuss the Sustainable Development Goals and their significance for public health
- reflect on indigenous status and rights related to the design of health and social services
- explore how social determinants of health affect individual, group, and societal levels
- apply professional knowledge and scientific methods to plan and execute a project in health promotion and disease prevention
- can master general first aid*
General Competence
The student
- has insight into nursing issues within public health in a global perspective
- can understand how people express their culture and how culture influences their choices and actions in daily life and assesses this in their nursing practice
- can reflect on their own preconceptions and attitudes when encountering people
- can understand the importance of international collaboration in research and professional development
- knows measures to preserve life and health in the event of major accidents and in crisis and disaster situations*
Grading scale
The work and teaching methods comprise project-based practical training over a minimum of 12 weeks, supervised by the practical training supervisor(s) in the country where you are staying and the contact lecturer from OsloMet. Furthermore, students will study individually, use digital learning resources, and participate in supervision groups and group work. The content of the practical training will vary depending on the activities carried out at the training establishment(s). Shifts and how the practical training period is organised will vary from country to country and will be specified in an individual learning agreement to be signed before departure.
* The marked LUBs will be tested in an e-learning course.
Examiners
The following must have been approved in order for the student to take the exam:
- Attendance: 90 % for the practical training. The number of hours will be specified in the individual learning agreement and might vary between practical training establishments.
- Three individual assignments demonstrating work on the learning outcomes. Scope of 1,000 words (+/- 10 %). Submission by agreement with the supervisor from OsloMet. The assignments will be assessed as approved/not approved, and the student has three attempts to pass.
Admission requirements
Group home exam. Written in groups of two to four students.
The exam period takes place throughout the course, and the assignment is to be submitted in the final period of the practical training period. Scope: 3,000 words (+/-10 %).
Resit exam: A student who fails the ordinary exam can submit a reworked version once as a resit.